Jó erőben van a hazai újautó-piac, de sokan kivárnak.
Áprilisban 12 412 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 3 százalékkal többet a tavaly áprilisinál, az idei első négy hónapban pedig 46 746 gépkocsit, a növekedés 7 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a Datahouse adatai alapján.
Az első négyhavi értékesítési számok kissé elmaradtak az MGE növekedési várakozásaitól. Az egyesület szerint ennek egyik oka lehet a belsőégésű motorok, elsősorban a dízelesek körüli valós és rémhírek, amelyek a vásárlók szándékait eltérítik.
Történelmi mélyponton a dízelek, a Tesla Model 3 pedig jött és tarolt
Európa új gépkocsipiaca a múlt hónapban újabb csökkenést mutatott, már a hetedik egymást követő időszakban - olyan tényezők miatt, mint a dízeltilalom, az általánosan is csökkenő fogyasztói bizalom és a Brexit körüli események.
A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése lassuló mértékben és kis mennyiség mellett növekszik, a felvevőpiac egyelőre korlátozott, és alatta van az év eleji várakozásoknak. A töltőhálózat ugyan fejlődik, illetve sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az autók ára továbbra is magas – jelezte az MGE.
A kormány nagycsaládosokat támogató programja iránti érdeklődés látszik, de ennek elindulása után értékelhető majd a hatása az újautó-piacra – fejtette ki összefoglalójában az egyesület.
A Carinfo.hu adatai szerint az új személygépjárművek és kishaszonjárművek összesített értékesítési listáját az idén áprilisban a Suzuki vezeti 13 százalékos piaci részesedéssel a Ford (12,7 százalék) és a Skoda (7,58 százalék) előtt.
Az év negyedik hónapjában 1893 Suzukit adtak el, 273-mal, 12,6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év áprilisában. Fordból 1853-at értékesítettek, 255-tel többet, Skodából 1101-et, 174-gyel többet, mint 2018. áprilisában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.