A bűvös 1,50 méter, ez volna a biztonságos távolság, amikor egy autó elhalad egy bringás mellett, ha ez nem adott várni kellene. Ez volna az ideális.
A Spiegel számolt be egy német tanulmányról, amelyet a biztosító-társaságok káreseményeit elemző szervezett készített. Az vizsgálták, hogy a kerékpárosokat áltagosan, milyen oldaltávolságot tartva előzik az autósok és számít-e ebből a szempontból, ha kijelölt kerékpársáv van az úttesten. Az eredményekhez összesen 7700 előzést elemeztek 20 különböző helyszínen Berlinben.
Alap esetben azt találták, hogy a gépjárművezetők 48 százaléka kevesebb, mint 1,50 méteres oldaltávolságot tartott a kerékpárosokkal, 14 százalékuk pedig kevesebb, mint egy métert. 69 és 89 százalékkal a teherautók és autóbuszok értéke volt a legrosszabb ilyen szempontból, 20 és 44 százalékban, az oldaltávolság kevesebb volt, mint egy méter.
A kerékpárosok sokszor maguk is előznek kerékpárosokat, de szintén veszélyesen közel, mert 93 százalékban közelebb vannak egymáshoz ilyenkor a közúton mint 1,5 méter.
Az elválasztott kerékpársávokra is közzétettek néhány eredményt. Az autósok 51 százalék itt is túl közel előz, 19 százalék kevesebb, mint egy métert tartva. A teherautók 69 százalékában itt túl közel vannak, a 24 százalékuk egy méteren belül.
Zseniális megoldást találtak ki a kerékpárosok Torontóban, hogy ne veszélyeztessék őket az autósok
A kanadai törvények szerint az autósoknak 1 méteres oldaltávolságot tartva kellene elhaladni a kerékpárosok mellett, ezt azonban nem mindenki teszi meg, ami sokszor balesetet eredményez. A torontói bringások ezért egy hatékony megoldással álltak elő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.