Az egy ideje már hazánkban is kapható divatterepjáró hatótávolsága egyelőre még nincs a Teslák szintjén.
Az Audi tavaly ősszel leplezte le első olyan modelljét, melyet már a kezdetektől fogva tisztán elektromos meghajtásúnak terveztek. Az e-tron bejelentésekor a gyártó 500 kilométeres hatótávolságról tett említést, amit még az igen engedékeny NEDC-szabvány szerint számítottak, a később publikált WLTP-hatótáv azonban már csak 400 kilométerben lett megadva.
Most pedig megérkezett a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint számított hatótávolság, ami mindössze 328 kilométer.
Ez a vártnál mindenképpen szerényebb, és azt jelenti, hogy a 95 kWh-s teleppel szerelt e-tronnal egy töltéssel 48 kilométerrel rövidebb távolság tehető meg, mint a 90 kWh kapacitású Jaguar I-Pace-szel, vagyis a 2019-es Év Autójával.
Sőt, a Tesla Model X 100 kWh-s Long Range változatával közel 45 százalékkal messzebbre utazhatunk, ennek az amerikai villanyautónak ugyanis 475 kilométer az EPA-hatótávja. De még a 62 kWh-s kompakt Nissan Leaf e+ is 364 kilométeres hatótávval bír, és a Tesla Model 3 Standard Range 50 kWh-s alapváltozatával is megtehető 354 kilométer egy töltéssel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.