Vázoljuk, hogy milyenre sikeredett a négykarikás német prémiummárka első tisztán elektromos szedánja.
A Los Angelesi Autószalon után most Európába is megérkezett ez a bizonyos e-tron GT, amelyet mi a Genfi Autószalonon kaptunk lencsevégre.
A végleges változatban várhatóan 2021-ben felbukkanó e-tron GT 22 colos hatalmas kerekeket kapott és alapáron jár majd hozzá a panoráma üvegtető. Viszont érdekes módon az e-tron SUV-tól eltérően nem kamerás, hanem normál visszapillantói vannak.
Egy villanymotor hajtja az első-, egy pedig a hátsó kerekeket, az összteljesítmény 590 lóerő. Állóhelyzetből 100 km/h tempóra mintegy 3,5 másodperc alatt gyorsul fel a GT, 8,5 másodperccel később pedig már 200 km/h-t mutat a digitális műszeregységen megjelenített sebességmérő.
A 240 km/h végsebességű e-tron GT-ben egy 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor található, mely mintegy 400 kilométeres WLTP-hatótávolságot biztosít. Az ígéretek arról szólnak, hogy a megfelelő 800 V-os szupergyors töltővel kevesebb mint 20 perc alatt 0-ról 80 százalékosra lehet majd tölteni a telepet.
A hátsó csomagtartó 450 literes, ezenkívül pedig elöl is elfér még 100 liternyi pakk. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,38 méter magas, illetve 2,9 méteres tengelytávolságú villany-Audi alapára várhatóan valamivel 100 000 euró (31,5 millió forint) alatt fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.