A hagyományos értelemben vett autógyártást képviselő cégek ha kicsit késve is, de igen hathatós ellencsapásokat indítanak a villanyautós amerikai vállalat ellen.
Elon Musk az elmúlt években több lépésével is komoly meglepetést okozott. Emberünk az autós iparágat például azzal forgatta fel, hogy a Tesla a riválisainál hosszú évekkel hamarabb dobott piacra teljesen elektromos hajtásláncú prémiumkategóriás kocsikat.
Ilyen volt az úttörőnek tekinthető nagy szedán, a Model S, az aktív életstílust folytatók számára szánt és akár hétszemélyes kivitelben is elérhető Model X, valamint az elérhető árú kompakt szedán, a Model 3.
Az európai autógyártók egyértelműen lépéshátrányba kerültek, 2019 elején azonban már jól látszik, hogy végül lényegében összehangolt támadást indítanak a Tesla ellen, mégpedig annak hazai pályáján, az elektromos autók piacán.
Itt van rögtön a Jaguar, mely brit márka elsőként rukkolt elő prémiumkategóriás villanyautóval, amit hétfőn gyorsan meg is választottak az Év Autójának. Ez pedig nem más, mint a 2018 tavaszán leleplezett I-Pace crossover divatterepjáró, mely elsősorban 400 lóerős teljesítményéről, 700 Nm-es nyomatékáról, 90 kWh kapacitású akkumulátoráról, illetve 467 kilométeres WLTP-hatótávolságáról ismerszik meg.
Tavaly ősszel a Mercedes is bemutatta első olyan modelljét, melyet már az első pillanattól kezdve elektromos autónak terveztek. Az idén a középkategóriás SUV-ok piacán hadrendbe állítandó EQC villanymotorjai 408 lóerőt és 765 Nm-t adnak le, a 80 kWh-s telep pedig egy feltöltéssel mintegy 400 kilométeres hatótávot biztosít. Az EQC-t hamarosan több villanymotoros Mercedes követi majd, az EQS-t például egy elektromos S-osztályként lehet majd felfogni.
Néhány nappal az EQC után az első 100 százalékban elektromos Audiról is lehullott a lepel. A kereskedésekben mostanság felbukkanó e-tron méret tekintetében a Q5-ös és Q7-es normál divatterepjárók közé ékelődik be. A 408 lóerős, illetve 660 Nm-es hajtásláncot egy 95 kWh-s akkucsomag táplálja energiával, ami 400 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
Érkezőben továbbá az előzetes formában már megmutatott e-tron GT, ami leginkább egy alternatív hajtásláncú A7-esnek tekinthető.
A Porsche sem ül a babérjain, többször is megszellőztette már a Panamerához hasonló kialakítású, de teljesen elektromos hajtású Taycan érkezését. Ennek csúcsmodellje 600 lóerősnek és 500 kilométeres hatótávolságúnak ígérkezik, valamint érkezik majd belőle egy crossover változat is.
Végül, de nem utolsósorban a Volvóhoz tartozó Polestar mellett sem mehetünk el szó nélkül, mely nem sokkal a hibrid Polestar 1 után a tisztán elektromos Polestar 2-t is piacra dobja. Mégpedig a Tesla Model 3 fő riválisaként.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.