Az Audinál jelentős megtakarítási tervekkel álltak elő, közölte egy interjúban a márka vezetője, Bram Schot. A legfontosabb pontok: milliárdos megtakarítások és még nagyobb hangsúly Kínán.
A helyzet az, hogy az elmúlt évek adatai szerint az Audi egyre inkább a BMW és a Mercedes – a klasszikus versenytársai – mögött van. Sem forgalomban, sem profitban nem tudta tartani a lépést velük. Az első probléma, hogy túl sok a vezető, ezért Schot azt tervezi, hogy a menedzserek mintegy 10 százalékát leépíti.
Ezzel párhuzamosan több motor- és modellvariánst töröltek a kínálatból, mert túl sok költséget igényel például, hogy csak váltóból minden modellhez háromfélét tart az Audi, ami túlzás. A költségeknél a lemaradást elsősorban úgy csökkentenék, hogy a korábbinál jobban kiaknázzák a szinergiahatásokat a Volkswagen-konszernen belül más márkákkal, elsősorban a Porschével – mondta a Handelsblattnak adott interjúban.
Leállít egy műszakot az Audi központi gyára, Győrben is készülhetnek?
Az ingolstadti gyárban, amelyben az Audi A4-es, A5-ös is készül, megszűnik a jól fizető esti műszak.
Ha működőképes a bevételnövekedés és a költségmegtakarítás tervezett kombinációja, akkor 2018 és 2022 között 15 milliárd euróval javulhat az Audi mérlege. Ugyanakkor a mennyiségnövelés nem elsődleges: a többletbevételnek főként az eladott gépjárművekből származó több jövedelemből kell származnia.
A fókusz egyértelműen az Audi legfontosabb piacán, Kínán lesz, az ezzel kapcsolatos új stratégia kialakításakor tanulnak majd a versenytársaktól, a BMW-től és a Daimlertől – mondta az Audi első számú vezetője.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.