Elvileg három év alatt tíz elektromos autójuk jelenik majd meg, most az első modell műszerfalát mutatták meg.
Az első elektromos Skodában – amely a Vision iV névre hallgat most – az utastér már úgynevezett modulrendszerű, köszönhetően egy, a csehek által is használt új elektromos platform (MEB) műszaki lehetőségeinek.
Mint látni lehet, hagyományos középkonzol itt már nem található. A középen csak egy nagy álló monitor van, az alsó síkon rakodóhely kapott helyet, valamint két mobiltelefon-tartó, amelyek vezeték nélkül csatlakozhatnak az infotainment- és kezelési rendszerhez, emellett induktív úton tölthetők.
Az elkövetkező négy év során a cseh gyártó mintegy kétmilliárd eurót fektet alternatív hajtásrendszerekbe, illetve új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig tíz elektromos hajtásrendszerű modellt tervez bevezetni.
A márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű autójának koncepciója a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be tényleges formájában is, március elején.
Ilyen menő a Skoda új elektromos divatterepjárója
A VW konszern cseh márkája újdonságát élőben először a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd megtekinteni.
A Skoda Vision iV specifikációit egyelőre sűrű homály fedi, mindenesetre a cég korábbi hasonló Vision E modellje 300 lóerős, 500 kilométeres hatótávolságú, illetve 180 km/h végsebességű volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.