Kevés közúti autó gyorsul olyan vehemenciával 0-ról 100-ra, mint a Magyarországon gyártott új TT RS.
Az eddigieknél maszkulinabb külcsínű újdonság átrajzolt orrt kapott, a matt fekete single frame kerettel övezett feketén csillogó hűtőrács alsó részén pedig matt titán színű Quattro felirat olvasható. Nagyobbra vették az oldalsó légbeszívókat és az RS jellegzetes méhsejtmintás rácsa mögött további vízhűtők segítik elő a motor hűtését.
A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében mátrix LED-es, a kocsi hátulját pedig az opcionális OLED lámpák dobják fel. Említést érdemel továbbá az új küszöbprofil, a jellegzetes diffúzor, a két nagy ovális kipufogóvég, illetve az új merev hátsó szárny. Jött két új szín, a Pulse Orange és a Turbo Blue, ezenkívül pedig az infotainment rendszert is felfrissítették.
A kormánykeréken 12 óránál vörös jelöléssel ékesített új TT RS motorházteteje alatt egy 2,5 literes TFSI erőforrás található. A ráncfelvarrás előtti TT RS-ben általunk is alaposan megismert erőforrás változatlanul 400 lóerős teljesítményű, illetve 480 Nm nyomatékú.
Mindez a fejlett négykerékhajtással együtt 3,7 másodperces 0-100-as sprintidőt eredményez, de tapasztalataink szerint a kocsi a gyakorlatban ennél is fürgébben lő ki.
Az 5 hengeres turbómotorral és hangos sportkipufogóval szerelt TT RS végsebessége alaphelyzetben 250 km/h, de kívánságra 280 km/h-ra is felemelhető az elektronikus leszabályozás határa. A hétfokozatú automataváltóval készülő új TT RS a mai naptól rendelhető, az első példányokat tavasszal lehet majd átvenni a kereskedésekben.
A kupé alapára 67 700 euró (21,6 millió forint), a roadster pedig legolcsóbban 70 500 euró (22,5 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.