A svéd, szuperexkluzív autómárka bemutatta legújabb fejlesztését, amivel 20 kilót lehet spórolni az autó tömegén.
A Koenigsegg „Naked Carbon” elnevezés teljesen pontosan leírja, miről is van szó: az autó szénszálas karosszériáján egyáltalán nincs lakkozás vagy alternatív bevonat, csak csupasz szénszálelegy, ezzel igen fontos, 20 kilogrammos súlyelőnyhöz jut a kocsi egy sztenderd változattal szemben.
A cég annyira csupaszra képzi ki a kocsitestet, hogy még azt a vékony epoxi réteget is eltávolítják, amely rendszerint a szénszálakat fedi. Ezt kézzel lepolírozzák, de a Koenigseggnél megemlítik, hogy ez igen kényes folyamat, mivel, ha valaki túlcsiszolja, akkor azzal tönkreteszi a látható szövetszerkezetet is.
Annak ellenére, hogy meglehetősen finom felületet kapunk, a cég szerint le van tesztelve az eljárás, mert több mintát éveken keresztül kint tartottak szabad ég alatt, és nem befolyásolta a megjelenésüket. A Koenigsegg szerint még előnyös is ez a kezelés, mert a fényezés hiánya miatt az karosszéria "sokkal kevésbé érzékeny a kövek és az éles tárgyak okozta karcolásokra".
A Koenigsegg Regerában egyébiránt egy 1500 lóerős összteljesítményre képes, biturbó V8-as motor és három elektromotorból álló hajtáslánc van. A teljesítménye lenyűgöző: 0-ról 300 km/h-ra 10,9 másodperc alatt gyorsul, ami bőven kevesebb, mint a Bugatti Veyron utódjául szánt Chiron eredménye (13,6 mp). Ami pedig igazán elképesztő, az a 0-400 km/h-s sebesség: alig 20(!) másodperc kell neki hozzá, 150-ről 250-re pedig 3,9 másodperc alatt gyorsul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.