Ilyen egy egyedi vonalvezetésű, régi vágású V8-as német izomautó a közelmúltból, melyből 1000 Nm-es tisztán elektromos változat is készült. Mutatjuk az SLR utódját és a GT elődjét.
A nemrégiben Etyeken megrendezett Cars & Coffee-n is felbukkant egy kiváló állapotban lévő SLS AMG, mely amerikai piacos, de most már magyar tulajdonban lévő autót alaposan körbefotóztuk.
A 186 ezer eurós, vagyis mintegy 60 millió forintos egykori alapárú kupé 4,63 méter hosszú, 1,92 méter széles, illetve 1,26 méter magas, a mérlegen pedig 1620 kilogrammot nyom. A sirályszárnyas ajtókat kézzel kell mozgatni, ugyanis az elektromos mozgatás 41 kilogrammos extra tömegét az AMG nem akarta bevállalni.
A fotózott autó alacsony termetű előző tulajdonosa egyszerűen nem érte el az ajtón lévő fogantyút, ezért egy ilyen szíjjas megoldással tudta csak becsukni a kocsi ajtaját.
A motorháztető alatt lévő 6 208 köbcentiméteres V8-as szívómotor 571 lóerős teljesítményű, illetve 650 Nm-es csúcsnyomatékú, mely erő egy hétsebességes automataváltón keresztül érkezik meg az első kerekekre. A 0-100-as sprint 3,8 másodpercnyi időt vesz igénybe és a gyorsulásnak csak 317 km/h-nál szakad vége.
A kupé mellett roadster változatban is gyártott SLS csúcsmodellje a 2013-ban rövid ideig és minimális mennyiségben készült Black Series volt, mely a maga 631 lóerős teljesítményével alig 3,6 másodperc alatt lőtt ki állóhelyzetből 100-as tempóra.
Érdekesség, hogy néhány darab elektromos SLS is készült Electric Drive típusjelzéssel és 416 ezer eurós (135 millió forint) árcédulával. Az ezekben lévő négy darab villanymotor 751 lóerőt és 1000 Nm-t ad le, ami 3,9 másodperces 0-100-as sprint szintidőt tesz lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.