Szimulátorozás, virtuális motor működés, 3D-s nyomatatás mellett még egy mamusz is bekerült a "best of" listánkba.
A hét elején voltak az idei Párizsi Autószalon sajtónapjai, amelyeken mi is ott voltunk. A francia fővárosban lévő szalon azzal tűnik ki a többi – genfi, frankfurti társai közül – hogy a város szívében van és óhatatlanul átragad az emberre a francia metropolisz életerős hangulata.
Többek közt nagyon jó látni, hogy valójában mennyire színes is lehet a kínálat autókból egy városban. Látható jelenléte van itt a DS márkának, rengeteg a MINI, Morganek, régi és új Jaguarok mindenfelé komoly mennyiségben. Érezni, hogy az autósvilág nem öt vagy hat márkából áll összesen.
Az utcakép nagyon színes, a másik azonban az, hogy nagyon látszott idén, hogy bizony újra kell definiálni a klasszikus autószalonokat, mert például Párizsba idén az európai autópiac 40 százalékát kitevő gyártók nem jöttek el. A hatalmas terekben bizony kiugrott, hogy hiányos a létszám. Nem volt itt a Volkswagen, Opel, Volvo, Fiat, Ford, Nissan, hogy csak a legnagyobb hiányzókat említsük.
Szerencsére, akik itt voltak, azok közt egészen újszerű prezentációkat is lehetett látni.
Itt van például a Daimler új 2.0 literes benzinmotorjának prezentcációja, amelynél a motorblokk előtt egy képernyőt lehet mozgatni és ezen dinamikusan, virtuálisan látszik az egyes mechanikai összetevők működése, asszerint, hogy éppen melyik egység elé kerül a képernyő. Körben, 360 fokban. Egyszerű, de nagyon látványos módja egy statikus elem bemutatásának.
A másik a valóságban is zsigeri bemutató a Hyundai i30 N Fastback szimulátoros bemutatója, amikor egy konkrét autóba lehet beülni, amelyet odaforgatnak egy 180 fokban azt körülvevő LED-fal elé. És máris indulhat az utazás. Mindenki gyanúsan kábult félmosolygós ábrázattal szállt ki belőle.
A Michelin pedig kis szuveníreket gyártat helyben, ugyanis az új őrület a drága abroncsoknál is, hogy az oldalfalat lézergravíroztatni lehet – jó pénzért – kérésre. Itt egy kis bemutató, ahogy a robot dolgozik.
Nem hight-tech prezentáció, de a néhai MINI Moke mintájára építettek egy elektromos vasketrecet Moke néven. Egy kis angliai műhelyből jön, sajnos, még nincs európai közúti engedélye sincs egyelőre, de a retrovonalas marketing a hímzett mamusszal nagyon menő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.