A svédek bemutattak egy koncepciót, amely leginkább a repülőgépekkel versenyez majd.
Bizonyos távolságok felett nem nagyon van alternatívája a repülésnek, ám egyre hosszabb távokon igen. Nem is mindenki szeret repülni, sőt egyesek irtóznak tőle. Számukra jelenthet megoldást egy ilyen, osztályon felüli közlekedési eszköz.
A Volvo 360c koncepció egy teljesen önvezető "autó", első osztályú kabintérrel, amelyből még a kormány is hiányzik, azonban elegendő helyet hagy egy kényelmes fekhelynek.
Az elsőre kissé vad ötlet továbbgondolva számtalan lehetőséget tartogat. A Volvo is négyféle alapvető funkciót határozott meg a járműve esetében: az egyik az alvás, a másik a mobil iroda, a harmadik a kényelmes nappali, a negyedik pedig egy olyan tér, amelyben szórakozni is lehet utazás közben.
A svédek úgy gondolják, a koncepciójuk tényleges alternatívája lehet a rövid távú repülőutaknak. Mint írják, ezek elsősorban a 300 km alatti távolságú utakat jelenthetik.
Példaként az USA belföldi járatait említik, amelyeken évente 740 millió utas utazik. Mára több olyan útvonal van, mint például New York–Washington DC, amely tovább tart repülővel, mint közúton. Természetesen a kényszerű repülőtéri procedúra, illetve az indulás/érkezés fix helyszíne miatt.
A koncepciót egyfajta vitaindítónak is szánják nem csak arról, hogyan változtatja meg az önvezető jármi a közlekedési módokat, hanem hogy milyen mélységeiben képes átalakítani magát a társadalmi folyamatokat is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.