Ami nem is olyan rég még csak a legdrágább luxusautókban volt elérhető, az ma már az elérhető árú kis és kompakt kocsikba is rendelhető.
A kormány mögött általában néhány analóg műszert helyeznek el az autógyártók, melyek révén egyszerűen és kényelmesen leolvasható többek közt a sebesség, a fordulatszám, vagy éppen az üzemanyagtartály szintje. Az ennél sokkal több információval szolgáló és rendkívül könnyen személyre szabható digitális műszeregységekkel néhány éve először drága luxusautókban találkozhattunk, mostanság azonban már az alacsonyabb kategóriákban is felbukkan az új technika.
Tavaly már az elérhető árú Skoda Karoq kompakt divatterepjáróba is megérkezett a digitális műszeregység, mely érdekes módon előbb kapott ilyen opciót, mint a nagytesó Skoda Kodiaq. Most pedig a Seat számolt be arról, hogy a crossover kategóriában elsőként az Arona rendelhető ilyen megoldással, konkrétan egy 10,25 colos képátlójú, illetve 1280x480 pixeles felbontású kormány mögötti kijelzővel, melyre kívánság szerint akár a navigáció képe is bármikor egyszerűen odavarázsolható.
A VW Tiguanból már jól ismert műszeregység nemrégiben az Aronánál eggyel nagyobb méretű Seat Ateca divatterepjáróba, illetve a VW Golf méretkategóriájában versenyző Seat Leonba is megérkezett. Utóbbi két típus az év eleje óta készül ilyen opcionális műszeregységgel. A konszernen belül a kis Polóba és a kompakt T-Roc SUV-ba is rendelhető ilyen extra, és várhatóan a hamarosan érkező kisebb T-Cross is megkapja majd ezt a technikát.
Hasonló jelenségnek lehetünk tanúi többek közt a Mercedesnél is, mely prémium gyártó a korábbi hagyományokkal szakítva ma már nem a legdrágább nagy S-osztályban, hanem az olcsóbb és kompakt A-osztályban kínálja a legmodernebb duplakijelzős műszerfalat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.