A francia gyártó most leleplezett szupergyors kompaktját élőben először a Párizsi Autószalonon láthatjuk majd.
Az egyedi 19 colos könnyűfémfelnikre kiválóan tapadó Bridgestone Potenza S001 sportgumikat húztak a franciák, 2019-től pedig egy kerekenként 2 kilogrammal könnyebb opciós felnivel is rendelhető lesz a típus, melyre még jobb tapadású Bridgestone Potenza S007 gumik kerülnek majd.
Az újonnan kifejlesztett első fékeknek köszönhetően kerekenként 1,8 kilogrammal csökkent a rugózatlan tömeg, ezenkívül pedig a 30 százalékkal keményebb rugók és a 25 százalékkal feszesebb lengéscsillapítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A négykerék-kormányzású, részlegesen önzáró Torsen differenciálműves sport Megane 1419 kilogrammot nyom a mérlegen. A hatgangos kéziváltós kivitellel állóhelyzetből 5,7 másodperc alatt lehet elérni a 100-as tempót, vagyis 0,1 másodperccel gyorsabban, mint a normál RS-sel. Míg utóbbi végsebessége 255 km/h, addig a Trophy kivitel esetében csak 260-nál szakad vége a gyorsulásnak.
A végére még egy érdekes adat: harmadik fokozatban alig 3,1 másodpercig tart egy 80-ról 120-ra történő gyorsítás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.