A jó öreg trolibusz koncepciója kicsit nagyobb léptékekben is felmerül manapság.
A német kormányzat, a svédek után, már korábban úgy döntött, hogy beszáll társfinanszírozóként abba a kutatási projektbe, amelynek során a kamionok villamosítását tesztelik.
Az eHighways elektromos közúti technológiás kísérletben az államon kívül a Volkswagen Group Research, a Siemens, valamint a Scania vesz részt, amely hibrid tehergépjárműveket biztosítja. A projekt elsődleges célja a tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátását csökkentse.
Egy tesztút épült Schleswig-Holsteinben, amely Lübeck közelében található az A1-es autópályán, egy másik Hessenben az A5-ös autópálya egyik szakaszán Frankfurttól délre, a harmadik pedig Baden-Württembergben a B462 szövetségi autópályán lesz.
A projekt első szakaszában a Scania kétféle elektromos hibrid prototípust ad, az egyiknek egy csekély 15 kWh-os kapacitású akkumulátora lesz, a másiké valamivel nagyobb, de alapvetően ezeknek csak rövid időszakokra kell tartalékolni áramot. A tesztelésben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kap helyet.
Mivel a Scaniak hibrid hajtáslánccal ellátott járművek, a kamionok akkor is képesek a közlekedésre, ha nem kapcsolódnak az áramhálózatra. Egy előzéskor, kikerüléskor lekapcsol az áramszedő, majd a manőver után a teherautó visszatér a sávjába, és újra a hálózatra csatlakozik.
Persze egy ilyen konzolos, elektromos infrastruktúra kialakítása elsőre igen jelentős beruházásnak tűnik, de összehasonlítva az elérhető hatékonysággal életképes ötlet lehet. Előzetes számítások szerint az üzemeltetési költsége egy ilyen járműnek a fele egy hagyományos dízelhez képest a jelenlegi költségekkel számolva.