A brit autómárka derékhadát jelentő Cooperek megkapták aktuális frissítéseiket. Új lámpatesteket és ami fontosabb, sokkal modernebb automata váltókat. Beültünk itthon az újdonságba.
Az életciklus közepi vérfrissítés elmaradhatatlan, ám nem túl hálás feladata a gyártóknak. A harmadik új generációs MINI-k esetében is eljött ennek ideje, de sikerült egy-két, szokásosan stílusos elemmel megadni ennek is a módját.
A speciális LED-lámpák, főleg a hátsók – a brit zászlós mintával – biztosan hivatkozási ponttá teszik majd ezt a fészliftet a Cooperek között. A nem kicsit erős elkötelezettséget sugárzó jelzés mellett persze, más is változott a most bemutatkozott három- és ötajtós, valamint a kabrió generáción.
Az egyik legflancossabb frissítés, hogy a belső tér kiegészítő elemei szinte bármilyenek lehetnek. Hála a 3D-nyomtatásnak, a MINI mostantól azt kínálja, hogy ha mondjuk szeretnénk, hogy a kesztyűtartó díszítő szegélye kutya-cica mintás és dombornyomott legyen, akkor megtervezik nekünk, megrendelik és néhány héttel később már csak be kell pattintani a helyére „customizált” elemet.
A motortérben nincsenek újdonságok, viszont a hajtás másik fontos összetevőjében igen. Új, 7 fokozatú dupla tengelykapcsolós sebességváltót kaptak az automata Cooperek (kivéve a Cooper SD-t, amelyben egy 8-fokozatú van), így a régi, kicsit butácska kinézetű váltó helyett mostantól elektromos kar van a kardánboxon, sőt az SD-ben váltófülek is vannak már.
A frissítésnél nem veszett el a másik lényeg, a vezetési élmény sem, apróságok révén ezt is update-módban tartották. Ilyen például az új CFRP-motorfedél (karbonszál-erősítésű műanyag), amivel enyhén csökkenteni lehetett a motor tömegét.
A beutaló a MINI-családba továbbra sem olcsó: 6,2 millió forintét kínálják a 136 lóerős Coopert, melyben egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor van. A 192 lovas Cooper S 7,3 millióról, a szintén 192 lóerős Cabrio S 8,6 millióról startol.
A MINI autói maradtak persze lényegileg ugyan olyanok, mint amilyennek megismertük a harmadik generációt. A márka pedig abból a szempontból itthon is mindenképpen szimpatikusan teszi a dolgát, hogy tényleg életstílus márkaként viselkedve széltében is nyitott, és például a Katona József színház egyik fő támogatója. Végül is a világszinten 57 százalékos növekedésből futnia is kell rá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.