Autó hvg.hu 2018. május. 05. 16:00

Lányuk halála után texasi szülők a biztonsági öv használatáért kampányolnak

Kampányt indítottak annak a 16 éves texasi lánynak a szülei, aki azért halt meg, mert egy szelfi készítése miatt kicsatolta a biztonsági övet éppen egy baleset előtt.

Kailee Mills egy autóban a barátaival Halloween-partira indult, és néhány száz méterre az otthonától kicsatolta a biztonsági övet, hogy fényképet készíthessen magáról. A kocsi azonban lesodródott az útról, a lány kirepült az autóból, és azonnal meghalt. A járműben ülő valamennyi társa kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet, köszönhetően annak, hogy be voltak kötve – emlékeztetett a lány apja.

A szülők, David és Wendy Mills a biztonsági öv fontosságának a tudatosítása érdekében kampányt indítottak, mondván: 929 oka van annak, amiért be kell kötni a biztonsági övet. Tavaly ugyanis ennyien haltak meg csak Texasban közlekedési balesetben azért, mert nem voltak bekötve.

A szülők csatlakoztak az amerikai szövetségi állam közlekedési minisztériumának legújabb „Click It or Ticket” kezdeményezéséhez, amelynek keretében kiállították az áldozatok többnyire fehér színű cipőit, mondván: senki nem akar a nyomdokaikba lépni. Kailee Mills rózsaszín lábbelije is a több között kapott helyet. A Click It or Ticket kampányok már régóta igyekeznek az USA-ban felhívni a főként fiatalok figyelmét a biztonsági öv használatára.

A szülők egyúttal alapítványt hoztak létre, amely az autószélvédőkre ragasztható matricákkal hirdeti a biztonsági öv használatát. A texasi hatóságok szerint az autókban a biztonsági öv bekötése 45–60 százalékkal csökkenti a halál kockázatát baleset esetén.

Borítóképünk illusztráció.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés