Az új modell hivatalos bejelentése kicsit még odébb van, de a prototípusokat már javában tesztelik.
A Volkswagen 2012-ben leplezte le a hetedik generációs aktuális Golfot, ami ugyan még mindig Európa legnépszerűbb új autója, de egy egy picit már eljárt felette az idő. Ezzel természetesen a gyártó is tisztában van, ennek megfelelően egy ideje már javában fejleszti az utódmodellt, melynek egyik prototípusát most végre sikerült lencsevégre kapni.
Az ismerős forma senkit se tévesszen meg, ugyanis arról van szó, hogy a Volkswagen nem kívánja előre felfedni a lapjait, ezért egy 7-es Golf álruhájában teszteli a vadonatúj 8-as Golf technikáját. Az új modell egyértelműen hosszabb lesz az elődjénél, a nagyobb tengelytáv pedig minden korábbinál nagyobb beltérrel kecsegtet.
A beltér is megújul, és a Golf több olyan elemet is megkap, mely a nemrégiben debütált új Touaregben bukkant fel először. Ilyen például a továbbfejlesztett központi kijelző vagy az automata sebességváltó karja.
A kereskedésekbe 2019 júniusában megérkező új Golf az előzetes információk szerint kevesebbet fog fogyasztani, amiben fontos szerepe van egyrészt a javított aerodinamikának, az 50 kilogrammal csökkentett tömegnek, illetve az átdolgozott erőforrásoknak. Az EA 211 evo motorok közül az 1,5 literes példány már a mostani Golfban is elérhető, az új modellben azonban kisebb lökettérfogattal, kevesebb hengerrel és többféle teljesítményváltozatban is fel fognak bukkanni ezek az erőforrások.
Érkezik továbbá egy vadonatúj 48 voltos mild-hibrid rendszer, a dízelmotorokat pedig minden korábbinál tisztábbá kívánja tenni a Volkswagen: a 8-as Golf összes dízelmotorja SCR- és NOx-katalizátorral, illetve AdBlue rendszerrel fog rendelkezni. A csúcsmodell a 3 literes biturbó motorral szerelt Golf R lesz, kereken 400 lóerős teljesítménnyel, illetve 450 Nm-es nyomatékkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.