Átlagosan mintegy 5000 eurót, nagyjából másfél millió forintot lehetne egy-egy jármű üzemeltetésén spórolni, ha elfogadják a tervezetet.
A német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer az elektromos teherautók mentesítését javasolja az úthasználati díj megfizetése alól a jövő év elejétől a német Süddeutsche Zeitung csütörtöki beszámolója szerint.
Az elektromos teherautók mentesítése a díjfizetés alól, járművenként és évente, több ezer euró megtakarítást hozna a speditőröknek, és egyúttal ösztönözné őket a járműflotta elektromosítására.
A lap kormányzati forrásokból származó információi szerint a javaslat elsősorban az elektromos teherautók elterjedésének elősegítését szolgálja, bár a haszongépjármű-gyártó vállalatok kínálatában egyelőre még alig van szériaérett modell.
A hatósági nyilvántartások szerint Németországban 12 ezer olyan elektromos teherautó van forgalomban, amelyek műszaki paramétereik alapján mentesülhetnek az úthasználati díj megfizetése alól. A járművek éves átlagos útdíj-használati költsége 5 ezer euró.
A jövő évtől Németországban jelentősen kiterjesztik a teherautók útdíj-fizetési kötelezettségét és már nemcsak a 15 ezer kilométernyi autópálya-hálózat igénybevételéért, hanem a 40 ezer kilométernyi főútvonal-hálózat használatáért is fizetni kell majd. A díjfizetési kötelezettség tehát pusztán ezzel az intézkedéssel is kiterjedne a viszonylag rövid hatótáv miatt főként csak a nagyvárosi körzetekben közlekedő elektromos teherautókra is.
A német szövetségi költségvetés évi ötmilliárd euró bevételre tesz szert a tizenkét évvel ezelőtt bevezetett úthasználati díjból.
Egy kamionos összeszedte, mi baja a Tesla kamionjával
A múlt héten Elon Musk bemutatta legújabb fejlesztését, amellyel most a közúti fuvarozást akarja forradalmasítani. Vannak, akik kételyeket is megfogalmaztak a nagy dobással kapcsolatban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.