A Renault Clio legújabb generációja már ötödik lesz, a sorban és várhatóan az idei Párizsi Autószalon egyik legfontosabb premierje lesz.
A jelenlegi generáció is jól fut, Európa második legnépszerűbb autója volt tavaly a VW Golf mögött, úgyhogy egy ilyen fontos termékhez nagyon körültekintően kell hozzányúlni. Viszont az elmúlt időszakban az összes konkurens modell már megújult, a Ford Fiesta, VW Polo, Seat Ibiza, Skoda Fabia, így a Clióval sem lehet tovább várni.
A fejlesztési koncepció vége felé járó prototípusok már feltűnnek az utakon, persze alaposan takarva a legfontosabb részleteket. Hivatalosan, a kocsi formáját a Symbioz nevű tanulmányautó határozza meg.
Az új Clio egyébiránt a Renault-Nissan új CMF B vagy CMF2 nevű padlólemezére épül majd (ezen nyugszik például az új Nissan Micra), amelynek révén várhatóan a jelenleginél nagyobb kabinteret kaphat az újdonság. A hírek szerint nagyon komoly változás várható a műszerfalon is, mert a korszaknak megfelelően ez is teljes egészében digitális lesz. Egy új érintőképernyővel és új infotainment-rendszerrel, ilyet eddig szintén koncepcióként a Renault TreZor nevű kiállítási autóban lehetett látni.
A mechanikai újdonságokról jelenleg nincs sok információ, de a hagyományos dízel-benzin párosítás mellett egy hibrid hajtású is vélhetően feltűnik majd a kínálatban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.