Autó hvg.hu 2018. március. 13. 14:21

Felélesztené a Ferrari a világ legdrágább autójának gyártását

A Ferrari 250 GTO-ból csupán 39 darab készült 1962 és 1964 között. Az ára darabonként eléri a tízmilliárd forintot.

Jelenleg a világ legdrágább sportkocsijának címét a Ferrari egy különleges példánya, a Ferrari 250 GTO birtokolja. Nem véletlenül, a kocsit ugyanis 1962-től 1964-ig gyártották, és ezt sem lehet igazán gyártásnak nevezni. Az autóból mindössze 39 darab készült, így nem csoda, hogy a történelem során eddig egy 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO-ért fizették ki a legnagyobb összeget: az olasz sportautó a Bonhams 2014. augusztusi árverésén 38 millió 115 ezer dollár ellenében cserélt gazdát. Ez 11 milliárd forintot jelent.

Amellett, hogy a kétajtós, 880 kilogramm tömegű sportkocsi motorházteteje alatt egy 300 lóerős 4 literes V12 erőforrás rejtőzik – mely egy ötsebességes váltó közreműködésével juttatja erejét az aszfaltra –, nyilvánvalóan az (is) hozzátesz az árhoz, hogy csupán 39 darab készült belőle. A jelek szerint azonban hamarosan még több lehet belőle.

Autoevolution

A Top Gear beszámolója szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a Genfi Autószalonon belengette, hogy folytatnák a méltán nemes Ferrari 250 GTO gyártását. Hogy ezt pontosan hogy képzelik el, azt egyelőre nem tudni, de Marchionne szerint kemény dió lesz a dolog. Már csak azért is, mert a múlttól elrugaszkodni nem biztos, hogy túl jó ötlet, ami azt jelentheti, hogy tervezési és egyéb más szempontok kapcsán is meg lesz kötve a kezük.

Mi mindenesetre izgatottan várjuk, mi lesz a Ferrari-vezetés végső döntése. Meg persze arra is kíváncsiak vagyunk, milyen hatással lesz majd ez a hatvanas évek közepén készült Ferrari 250 GTO-k árára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.