A Ferrari 250 GTO-ból csupán 39 darab készült 1962 és 1964 között. Az ára darabonként eléri a tízmilliárd forintot.
Jelenleg a világ legdrágább sportkocsijának címét a Ferrari egy különleges példánya, a Ferrari 250 GTO birtokolja. Nem véletlenül, a kocsit ugyanis 1962-től 1964-ig gyártották, és ezt sem lehet igazán gyártásnak nevezni. Az autóból mindössze 39 darab készült, így nem csoda, hogy a történelem során eddig egy 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO-ért fizették ki a legnagyobb összeget: az olasz sportautó a Bonhams 2014. augusztusi árverésén 38 millió 115 ezer dollár ellenében cserélt gazdát. Ez 11 milliárd forintot jelent.
Amellett, hogy a kétajtós, 880 kilogramm tömegű sportkocsi motorházteteje alatt egy 300 lóerős 4 literes V12 erőforrás rejtőzik – mely egy ötsebességes váltó közreműködésével juttatja erejét az aszfaltra –, nyilvánvalóan az (is) hozzátesz az árhoz, hogy csupán 39 darab készült belőle. A jelek szerint azonban hamarosan még több lehet belőle.
A Top Gear beszámolója szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a Genfi Autószalonon belengette, hogy folytatnák a méltán nemes Ferrari 250 GTO gyártását. Hogy ezt pontosan hogy képzelik el, azt egyelőre nem tudni, de Marchionne szerint kemény dió lesz a dolog. Már csak azért is, mert a múlttól elrugaszkodni nem biztos, hogy túl jó ötlet, ami azt jelentheti, hogy tervezési és egyéb más szempontok kapcsán is meg lesz kötve a kezük.
Mi mindenesetre izgatottan várjuk, mi lesz a Ferrari-vezetés végső döntése. Meg persze arra is kíváncsiak vagyunk, milyen hatással lesz majd ez a hatvanas évek közepén készült Ferrari 250 GTO-k árára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.