Guruló kiskert az úton, amely CO2-t lélegzik és még elektromosságot is termel közben.
A Genfi Autószalonon az autógyártók mellett a beszállítók is igyekeznek kihasználni, hogy a figyelem egy helyre összpontosul.
A legtöbb ember teljesen érthető módon nem nagyon gondolkodik a gumiabroncsán, amíg nincs itt az ideje, hogy lecserélje őket, de a Goodyear legújabb koncepciója arra készteti a használóját, hogy törődjön az abronccsal. Hogy miért? Mert ez a kerék egy élő szervezet.
Az amerikai gumigyártó elsőre elég szürreális dolgot fejlesztett ki, az abroncsa belsejét mohával tömi ki, amely életciklusa során nem csak tisztítja a levegőt, de még elektromosságot is termel közben kis mértékben, amit felhasználnak.
A Goodyear Oxygene gumiabroncs-koncepciója egyfajta gördülő kert, mert a gumiabroncs egyedi nyílt futófelület-mintázata olyan, hogy az felveszi a nedvességet az útfelületről, majd átviszi a mohába. Ez segíti a fotoszintézist, amely során CO2-t vesz fel a növény, aminek végeredményeként az abroncs oxigént bocsát ki.
A Goodyear azt is kiszámolta, hogy egy Párizs-méretű város esetében, ha 2,5 millió jármű használna Oxygene gumit, évente 4000 tonna széndioxidot tudnánk újrahasznosítani, amelynek eredője 3000 tonna oxigén lenne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.