Autó hvg.hu 2018. március. 05. 06:41

Hazai pályán kapott ki a Tesla

Kevesebb fogyott a Model S-ből, mint a konkurencia autójából.

Az elmúlt években többször is arról szóltak a hírek, hogy a Tesla pénzügyileg nincs könnyű helyzetben, a cég ugyanis sokat veszít. Mindezt feljebb lehetne tornászni, ha az eladási számok emelkednének, amit a Model 3 megjelenésével várhatunk is. Ugyanakkor az igazából csak az idei évben mutatkozik majd be a statisztikában.

Az Inside EV beszámolója szerint talán ennek is köszönhető, hogy a Tesla 2017-ben kikapott az egyik legfontosabb piacon: a saját "otthonában". Kaliforniában köztudottan jól mennek a Model S-ek, a tavalyi évben azonban mindez csak a második helyre volt elég. A legtöbb elektromos autót ugyanis a Chevrolet adta el, egész pontosan 13.483 darabot. A Tesla Model S-ből "csak" 11.813 fogyott, míg a Model X-ből 6910. Persze a kettő együtt már jobb eredmény, mint amit a Chevy Bolt produkált, az eladási statisztikát azonban eladott darabszámokra, és nem cégere lebontva készítették el.

Inside EV

A 2018-as évben valószínűleg vissaszerzi a trónt a Tesla, a Model 3 eladásával ugyanis jelentősen megugorhatnak az eladások Kaliforniában is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.