Autó MTI 2018. február. 27. 08:19

Abbahagyja a Fiat, amit története során elég jól csinált

Leállnak hamarosan a személyautókba szánt dízelmotorok gyártásával.

A Fiat-Crysler (FCA) 2022-től nem árusít dízelüzemű személyautót – értesült a Financial Times. A lap úgy tudja, hogy a döntést hivatalosan június 1-én jelenti be Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója, amikor ismerteti a cég új, négyéves üzleti tervét.

Az FCA szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesülését, amely arra emlékeztetett, hogy a Toyota és a Porsche már elkötelezte magát a dízelmentes jövő iránt.

A La Stampa olasz lap is írt a FCA-tervről, "bennfentes forrásra" hivatkozva. Ez azért is fontos, mert a La Stampa részbeni tulajdonosa az Agnelli család, amely egyben az FCA főrészvényese. A Fiat-Crysler döntése mögött részben az állhat, hogy egyre csökken a dízelautók iránti kereslet.

Az Európában eladott összes új autó több mint a fele dízelüzemű volt 2015-ig. A dízelüzemű személyautók tavalyi eladása 8 százalékkal csökkent az előző évhez képest Európában, ahol a piaci részesedése 43,8 százalékra zsugorodott.

Kellemetlen: elindult felfelé a szén-dioxid kibocsátás, mert tűnnek el a dízelek

Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.

Az FCA dízelautói iránt tavaly nőtt a kereslet, a cég európai értékesítésén belül a dízelüzeműek aránya 40,6 százalékra emelkedett a 2016. évi 40,4 százalékról. Az FCA-hoz tartozik például a Jeep, a Fiat, a Ram, a Dodge, a Chrysler, az Alfa Romeo és a Maserati.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?