Leállnak hamarosan a személyautókba szánt dízelmotorok gyártásával.
A Fiat-Crysler (FCA) 2022-től nem árusít dízelüzemű személyautót – értesült a Financial Times. A lap úgy tudja, hogy a döntést hivatalosan június 1-én jelenti be Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója, amikor ismerteti a cég új, négyéves üzleti tervét.
Az FCA szóvivője nem kívánta kommentálni a lap értesülését, amely arra emlékeztetett, hogy a Toyota és a Porsche már elkötelezte magát a dízelmentes jövő iránt.
A La Stampa olasz lap is írt a FCA-tervről, "bennfentes forrásra" hivatkozva. Ez azért is fontos, mert a La Stampa részbeni tulajdonosa az Agnelli család, amely egyben az FCA főrészvényese. A Fiat-Crysler döntése mögött részben az állhat, hogy egyre csökken a dízelautók iránti kereslet.
Az Európában eladott összes új autó több mint a fele dízelüzemű volt 2015-ig. A dízelüzemű személyautók tavalyi eladása 8 százalékkal csökkent az előző évhez képest Európában, ahol a piaci részesedése 43,8 százalékra zsugorodott.
Kellemetlen: elindult felfelé a szén-dioxid kibocsátás, mert tűnnek el a dízelek
Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.
Az FCA dízelautói iránt tavaly nőtt a kereslet, a cég európai értékesítésén belül a dízelüzeműek aránya 40,6 százalékra emelkedett a 2016. évi 40,4 százalékról. Az FCA-hoz tartozik például a Jeep, a Fiat, a Ram, a Dodge, a Chrysler, az Alfa Romeo és a Maserati.