Autó hvg.hu 2018. február. 13. 14:31

Amíg Európa hibridekkel bohóckodik, addig az USA-ban tarolnak a nagy benzinpusztítók

A Ford és a Lincoln gigantikus méretű SUV-jaiból alig tudnak annyit gyártani, amennyire a piacon igény lenne.

A Lincoln Navigator egy úgynevezett full size SUV, melynek legkisebb kivitele is 5,34 méter hosszú, 2 méter széles és ugyancsak 2 méter magas, a tömege pedig 2,6 tonna (Audi Q7: 5,05 méteres hossz, 1,9-2,4 tonnás tömeg). De létezik belőle 5,67 méter hosszú és 2,8 tonnás változat is. És ezt az amerikai óriást úgy viszik, mint a cukrot: az elmúlt hónapban 132 százalékkal növekedtek az eladások.

A Ford Expedition is egy hasonló adottságokkal rendelkező modell, és ennek eladásai is 59 százalékkal növekedtek januárban. De az eladási mutatók akár ennél nagyobb mértékben is javulhattak volna. "Sokkal többet is eladhattunk volna ezekből az autókból, ha lett volna belőlük raktáron" – nyilatkozta a gyártó egyik vezetője.

Ford

Az amerikai vásárlók ráadásul nem is az olcsó, hanem a legdrágább kivitelű nagy SUV-okat kedvelik leginkább. A 450 lóerős motorral és 10 sebességes automataváltóval szerelt Lincoln Navigator eladásainak 84 százalékát a Reserve és Black Label nevezetű jól felszerelt példányok teszik ki.

A új Navigator és Expedition modellek gyártása kapcsán korábban egy mintegy 900 millió dolláros fejlesztést hajtott végre a Ford, és most újabb dollármilliókat kell fordítani a gyártókapacitás növelésére. A cég vezetői szerint az eredetileg tervezettnél mintegy 25 százalékkal több SUV-ot fognak legyártani idén a vállalat Kentuckyban található üzemeiben.

Lincoln

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.