A Ford és a Lincoln gigantikus méretű SUV-jaiból alig tudnak annyit gyártani, amennyire a piacon igény lenne.
A Lincoln Navigator egy úgynevezett full size SUV, melynek legkisebb kivitele is 5,34 méter hosszú, 2 méter széles és ugyancsak 2 méter magas, a tömege pedig 2,6 tonna (Audi Q7: 5,05 méteres hossz, 1,9-2,4 tonnás tömeg). De létezik belőle 5,67 méter hosszú és 2,8 tonnás változat is. És ezt az amerikai óriást úgy viszik, mint a cukrot: az elmúlt hónapban 132 százalékkal növekedtek az eladások.
A Ford Expedition is egy hasonló adottságokkal rendelkező modell, és ennek eladásai is 59 százalékkal növekedtek januárban. De az eladási mutatók akár ennél nagyobb mértékben is javulhattak volna. "Sokkal többet is eladhattunk volna ezekből az autókból, ha lett volna belőlük raktáron" – nyilatkozta a gyártó egyik vezetője.
Az amerikai vásárlók ráadásul nem is az olcsó, hanem a legdrágább kivitelű nagy SUV-okat kedvelik leginkább. A 450 lóerős motorral és 10 sebességes automataváltóval szerelt Lincoln Navigator eladásainak 84 százalékát a Reserve és Black Label nevezetű jól felszerelt példányok teszik ki.
A új Navigator és Expedition modellek gyártása kapcsán korábban egy mintegy 900 millió dolláros fejlesztést hajtott végre a Ford, és most újabb dollármilliókat kell fordítani a gyártókapacitás növelésére. A cég vezetői szerint az eredetileg tervezettnél mintegy 25 százalékkal több SUV-ot fognak legyártani idén a vállalat Kentuckyban található üzemeiben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.