Az F1-közvetítések 2018-tól egy újabb érdekes perspektívával gazdagodnak. Golflabdaszerű új kamera kerül minden kocsira.
A Forma–1 új amerikai tulajdonosa mostanság szinte mindent megváltoztat a száguldó cirkusz háza táján. Az utolsó idei futamon debütált a széria minimalista dizájnt kapott új logója, jövőre meg fognak újulni a tévéközvetítések feliratai, ezenkívül pedig egy vadonatúj kamerát fognak szerelni a pilóták fejét immár újfajta módon védő autókra.
A jövő évi szezontól kezdve minden versenyautóra kötelezően fel kell majd szerelni egy nagyjából golflabda méretű új kamerát, mely 360 fokos szögben lényegében mindent lát az autó közelében. Az új kamerát az F1 technológiai partnereként jegyzett Tata a szingapúri nagydíjon tesztelte először, igaz, akkor még nem autóra szerelve, hanem a versenypályán két különböző helyszínen elhelyezve.
A vállalat munkatársai elmondták, hogy a 360 fokos mozgóképek körülbelül ötször akkora sávszélességet igényelnek, mint a megszokott normál nagyfelbontású tartalmak. Emiatt pedig nem ritka, hogy a 360 fokos közvetítések képe 30 másodpercet késik az élő történésekhez képest. A Tata célja, hogy ezt a késést jelentősen lecsökkentse, és hogy a nézők akár valós időben is körbe tudjanak nézni az F1 világában.
A cél az, hogy az F1-rajongók a hagyományos élő tévéközvetítés nézése közben bármikor elővehessék a mobiljukat vagy tabletjüket, és annak segítségével gyorsan körbenézhessenek az autó körül, illetve az adott csapatok háza táján.
Ehhez képest néhány évtizede még operatőröket kötöztek az F1-autókra, hogy egyedi perspektívát kaphassanak a nézők.