A Toyota vadonatúj überautója sokkal inkább hasonlít egy régimódi szovjet reprezentációs autóra, semmint egy Rolls-Royce-ra, vagy akár egy S-osztályos Mercedesre.
A most bemutatott újdonság vonalvezetése nem sokat változott a 30, majd pedig 20 évig gyártott elődökhöz képest, vagyis maradt az igen csak szögletes, dobozszerű forma és a komor hangulat. A cégvezetők, állami tisztviselők, jakuzafőnökök, illetve maga a japán császár által is kedvelt Century 5,33 méter hosszú, vagyis kicsit nagyobb, mint egy Lang kivitelű S-osztályos Mercedes.
A 3,09 méteres tengelytávnak köszönhetően hátul hatalmas a lábtér, azonban európai szemmel nézve meglehetősen furcsa a szövethuzatos beltér, és az ablakokon elhúzható ódivatú csipkefüggöny. A tizenkét rétegű fényezést kapott limuzin hajtáslánca azonban nagyon is modern, olyannyira, hogy egyenesen a Lexus aktuális csúcsmodelljéből érkezett.
A fejlesztők szerint a V8-as motor halkabb és simább járású még a korábbi V12-es erőforrásnál is, és persze nem hiányozhat mellőle a villanymotoros rásegítés. A fejlett hibrid hajtáslánc összteljesítménye 439 lóerő, melynek jelentős része, konkrétan 394 lóerő az 5 literes V8-as erőforrásból származik.
Ahogy eddig, úgy a jövőben is megmarad japán belpiacos autónak a Toyota Century, mely a szigetországban átszámítva mintegy 50 millió forintos áron kapható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.