Nyár óta tart a botrány, ami szerint a legnagyobb német autógyártók egyeztettek árakról, technológiákról, szabályozási kérdésekről. Az elmúlt héten a BMW-nél jártak a nyomozók.
A BMW megerősítette, hogy az Európai Unió tisztviselői ezen a héten felkeresték központi irodájukat, hogy a korábban kirobbant, öt német autógyártót érintő állítólagos kartellgyanú miatt vizsgálódtak.
Az EU nyomozóhatósága azt állítja, hogy a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche kartellezett a kibocsátási technológiákkal kapcsolatos kiadásaik csökkentése érdekében. A BMW kijelentette, hogy minden segítséget megadnak a vizsgálódáshoz - írja a BBC News.
Pénteken Daimler jelezte, hogy kérelmet nyújtott be az uniós hatósághoz, mondván a konszernnek még nincsenek kész pénzügyi tervezetei arra, hogy a lehetséges bírságokat, hogyan különítsék el - mondta Bodo Uebber pénzügyi vezető.
Bár az ilyen horderejű kartellügyek kivizsgálása sokáig eltarthat, de büntetésként hatalmas bírságokat szoktak kiszabni, ami akár egy vállalat bevételének 10 százalékát is kiteheti. Legutóbb 2,9 milliárd euróra büntettek európai kamiongyártókat mert kartelleztek, a károsanyag-kibocsátást szabályzó technológiákhoz szükséges alkatrészek árazásában.
Az EU és a német szabályozók azt állítják, hogy a vállalatok évtizedek óta együttműködnek a fejlesztések és a gyártás tekintetében is, amellyel sok szempontóból hátrányos helyzetbe hozták a fogyasztókat.
A BMW kijelentette, hogy világossá kívánja tenni a különbségeket az esetleges uniós trösztellenes jogszabályok megsértése miatti ügye és a kipufogógáz-kibocsátás illegális manipulálása között.
Az egyik, alapvetően "konkurens" vállalat, a Volkswagen, már korábban kijelentette, a gyártók számára normális volt a technikai információk cseréje az innováció felgyorsítása érdekében.