Japánban találták meg azt a különleges kivitelezésű Ferrarit, amiből nincs több a világon.
Biztosan nem mi vagyunk az egyetlenek, akik eltűnődtek már azon, milyen lehet egy elhagyatott garázsban egyszer csak egy különleges és ritka autóra bukkanni. Vannak viszont olyan szerencsések, akik mindezt az érzést már át is élhették. Korábban volt rá példa, hogy valaki egy 34 éve elhagyatott, különleges BMW-re bukkant, de olyan is, hogy egyszerre kéttucatnyi autó akadt a szerencsés horgára. Ezúttal ismét "csak" egy autó került elő, ám ez felér egy lottóötössel. Vagy kettővel.
A Carscoops beszámolója szerint egy elhagyatott japán garázsban bukkantak rá arra a Ferrari Daytonára, amelyik négy évtizeden át állt ott. Az olasz cég 1969 és 1973 között összesen 1284 darabot gyártott a 365 GTB/4 Daytonából, amiből öt darab könnyített vázas versenyautó volt. Most ezek közül találták meg az egyiket, amiből nincs még egy a világon: ez ugyanis az 5 versenyautó közül az egyetlen, amelyik a közúton is közlekedhetett. Miután elkészült, a kocsit Luciano Continak, Enzo Ferrari egyik legjobb barátjának adták el.
A szóban forgó modell 1969 júniusában készült el, 12653-as alvázszámmal. Amellett, hogy a kocsi a Scaglietti 32-es sorozatszámú alumíniumötvözetéből épül fel, Plexiglas fényszórókat kapott.
Az autó 1971-ben került Japánba, ahol háromszor cserélt gazdát. Végül Makoto Takaihoz került, aki 40 éven át őrizte a kocsit – nagyjából szó szerint, ugyanis sok gyűjtő szerette volna megszerezni, de senki sem járt sikerrel.
Hogy pontosan hogyan, azt nem tudni, de a kocsi most végül az RM Sotheby's aukciós házhoz került, ahol megállapították, hogy valóban az egyedi Ferrariról van szó, majd egy különleges csapattal restaurálták. Az autót szeptember 9-én árverezik majd el, a számítások szerint pedig 2 millió dollárt, vagyis nagyjából 516 millió forintot adhatnak érte. Ez talán nem is annyira meglepő, a felvételek szerint ugyanis csupán 36 390 km-t pakoltak bele.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.