Az autógyártó egy gyorsulási versenyt népszerűsített a Twitter-csatornáján, még azután is, hogy múlt pénteken halálos gázolás történt Charlottesville-ben. A felhasználókat a verseny neve borította ki igazán.
Múlt pénteken az egész világot megdöbbentették az amerikai Virginia állambeli charlottesville-i események. Akkor neonáci tüntetők csaptak össze a rendőrökkel, az eset pedig az elmúlt évek legnagyobb ilyen fajta szélsőjobboldali erődemonstrációja az Egyesült Államokban. A hatóságok rendkívüli állapotot hirdettek ki a városban.
A helyszínen ellenütetők is megjelentek, ahol egy autó a tömegbe hajtott, megölve ezzel a 32 éves virginiai jogászt, Heather Heyert. Mind a videófelvételekből kiderült, egy Dodge Challenger volánja mögött követték el a támadást.
Az eset után felháborodott felhasználók öntötték el a Dodge Twitter-fiókját egy kampány miatt, amit a cég marketingesei nem állítottak le. Ebben a Dodge a Roadkill (szabad fordításban: közúti gyilkosság) nevű gyorsulási versenyt, az ahhoz kapcsolódó televíziós műsort, valamint a rendezvény weboldalát hirdette – számolt be róla az Autonews.
Someone needs to get in touch with @Dodge to tell them to halt their "#Roadkillnights" ad campaign.
— Bear (@BearUNLV) August 12, 2017
Very bad week for it. pic.twitter.com/mTKxH1tByC
A cég mindehhez a #RoadkillNights hashtaget használta, hogy a gyorsulási versenyt még népszerűbbé tegyék, a felhasználók szerint azonban ahelyett, hogy tovább folytatták a kampányt, le kellett volna állítani azt.
A cég végül kedden délután törölte azokat a bejegyzéseket, amik az eseményhez kapcsolódtak, de a felhasználók szerint jóval hamarabb kellett volna.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.