Ha minden jól megy, akkor az elektromos autók tulajdonosai hamarosan elfelejthetik a töltőkábeles macerát.
A tisztán elektromos meghajtással rendelkező autók, illetve a plug-in hibrid kocsik közös vonása, hogy időről időre elő kell szedni a csomagtartójukból a vaskos töltőkábelt, amit aztán a hálózati aljzatba és a jármű töltőpontjára kell csatlakoztatni. Most azonban itt egy új fejlesztés, mely sokkal kényelmesebbé teheti az autók elektromos energiával történő feltöltését.
Az elsősorban különböző gumijairól ismert Continental egy olyan újgenerációs vezeték nélküli autótöltési megoldást készített, mely leginkább a drágább okostelefonokban lévő wireless töltési megoldásokhoz hasonlít. A nagyközönség által először a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon megtekinthető fejlesztés nem meglepő módon indukciós elven működik, vagyis az aszfaltban és az autóban is található egy-egy töltőlap.
A sofőrnek nincs más dolga, mint egy szabad töltőlap fölé gurulni - a rendszer a műszerfalon tájékoztat arról, hogy a kocsi mikor kerül a megfelelő pozícióba. A Continental 11 kW-os rendszere egyelőre nem túl gyors, ugyanis 30 perc alatt annyi áramot pumpál az akkumulátorba, melynek segítségével körülbelül 30 kilométert lehet megtenni.
Az új technológia a tervek szerint első körben parkolóházakban és bevásárlóközpontok közelében lesz elérhető. Érdeklődve várjuk, hogy a nagy autógyártók közül melyik csap majd le elsőként a Continental fejlesztésére.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.