Autó hvg.hu 2017. július. 05. 07:05

Videó: látványos a különbség, amikor egy dízel és egy elektromos meghajtású kamion indul útnak

A teherfuvarozás jövőjét az üzemanyagcellás kamionok jelenthetik, kérdés, mikorra épül meg az első "használható" változat.

Nemcsak a személyautók terén zajlik jelenleg az elektromos forradalom, a fejlesztések már a teherautókat gyártó cégeket is elérték. Nagy szükség is lenne rá, hogy a fuvarozók átálljanak a környezetbarát meghajtásra, ezzel ugyanis jelentősen csökkenhetne az utakon a károsanyag-kibocsátás.

A probléma ott kezdődik, hogy a személyautóknál alkalmazott megoldás a teherautók számára kevés lenne, hiszen a nagy súly miatt valószínűleg gyorsabban is merülnének az egyébként nagyobb kapacitású akkuk, amiket viszont pont emiatt hosszabb ideig is kellene tölteni.

Az igazi megoldás az üzemanyagcellás technológia elterjedése lehet. A hidrogéntankolás jóval gyorsabb lenne, hiszen a "tankolás" gyorsabb, mint a töltés, és a hatótávolság is növekedne.

A megoldáson már több cég – pélául a Tesla – is dolgozik, köztük a Toyota, akik most egy igen érdekes videót készítettek arról, miért is érné meg üzemanyagcellára váltani.

A cég jelenleg is ilyen technológián dolgozik, ennek eredményeként pedig megépítettek egy kamiont, ami erejében ugyanazt nyújtja, mint egy dízeles változat, a hatékonysága azonban messze jobb (épp úgy, mint az elektromos autók esetében).

Vagyis ezek alapján duplán jól járna az iparág az elektromos kamionokkal, a kérdés csak az, ki lesz az első, aki képes elárasztani a piacot az üzemanyagcellás változatokkal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.