A hivatalos listaárak alapján úgy tűnik, duplán rosszul jár az, aki balesetet szenved az autójával.
A világ egyik legismertebb versenypályája a Németországban található Nürburgring, nem véletlenül. A pálya ugyanis nemcsak hosszú, rendkívül technikás is, így elég a legkisebb hiba, és már törik is a kocsi. Évente nagyon sokat törik ott össze a kocsijukat – néha a legfurábbakat is –, és sajnos időnként az is előfordul, hogy haláleset történik a pályán. A biztonsági előírások ellenére úgy tűnik, a régi idők baleseteihez képest nem sok minden változott. Legfeljebb a kocsik felépítése.
A pályán autózni azonban nem olcsó mulatság. Ha a kötelezően fizetendő összegeket nem is nézzük, ha véletlenül összetörik az autónk, az igen érzékenyen érintheti a pénztárcánkat. A DriveTribe viszont nem csak azért, mert később javíttatni kell a kocsinkat. Van ott néhány pluszköltség is, amit a baleset után még állnia kell a károsultnak.
A beszámolóban sorravették, hogy mi mennyibe kerül. A könnyebb számolhatóság kedvéért az eurós árak után odaírtuk azt is, forintban ez mennyit jelenthet.
- Daruskocsi alapdíj: 150 euró (46 ezer forint)
- Sérült szalagkorlát eltávolítása: 10 euró (kb. 3100 forint) / méter, (de ennek akár 2-3-4-szerese is lehet)
- Sérült szalagkorlát cseréje: 31 euró (kb. 9600 forint) / méter, (de ennek lehet a 2-3-szorosa is)
- A szalagkorlát sérült oszlopainak eltávolítása: 5,1 euró (kb. 1500 forint) / darab
- A szalagkorlát sérült oszlopainak cseréje: 39 euró (kb. 12 ezer forint) / darab
- Biztonsági autó alkalmazása: 82 euró (kb. 25 ezer forint) / 30 perc
- Baleset miatti pályazár: 1350 euró (kb. 417 ezer forint) / óra
- Autómentő: 600 euró (kb. 185 ezer forint).
Vagyis összességében egy komoly, pályazárral járó baleset nagyjából 1 milló forintba kerülne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.