A német szakemberrel a DTM hungaroringi futamán beszélgettünk, többek közt Bergerről, a hibrid technológiáról és az első saját autójáról.
Az elmúlt hétvégén Magyarországon rendezték meg a német túraautó-bajnokság futamait, melynek kapcsán hazánkba látogatott Jens Marquardt, a BMW Motorsport első embere, akivel a csapat csúcsmodern ideiglenes hungaroringi főhadiszállásán beszélgettünk.
Az időmérőkön egy hatodik és egy nyolcadik volt a legjobb eredmény a bajor gárdától, a versenyeken pedig egy második és egy harmadik helyet sikerült begyűjteniük. A legjobb BMW-s pilóta, Timo Glock jelenleg a bajnoki tabella hetedik helyén tanyázik, a csapatversenyben pedig az Audi és a Mercedes mögött komoly lemaradásban csak a harmadik a BMW.
Marquardt természetesen nem elégedett a DTM-alakulat eddigi teljesítményével, főleg annak ismeretében, hogy a tavalyi bajnokságot egy BMW-vel nyerte meg az összetettben idén még csak a tizenkettedik helyen lévő Marco Wittmann. Mint megtudtuk, a csapat összes tagja igen komoly munkát végez az újabb sikerek érdekében, és bár az eredmények 2017-ben egyelőre nem nagyon jönnek, a csapaton belül igen jó hangulat uralkodik. Olyannyira, hogy ha valaki felkiállt a munka végén, hogy mi lenne, ha együtt elmennének pizzázni, akkor a munkatársak egy emberként indulnak el a legközelebbi olasz étterembe.
Marquardt szerint egyértelműen jót tett a sportágnak, hogy néhány hónapja a volt F1-pilóta, az osztrák Gerhard Berger vette át a DTM elnökségi pozícióját. A BMW Motorsport vezetője szerint Berger jó irányba viszi a DTM-et, és gőzerővel azon dolgozik, hogy minden korábbinál emberközelibb autósport lehessen. Még közelebb kell hozni a DTM-et a rajongókhoz – mondta Marquardt, aki szerint az autókat még erősebbé és még gyorsabbá kell tenni, hogy a DTM a jelenleginél is látványosabb lehessen.
Ezzel párhuzamosan pedig csökkenteni kell az aerodinamika fontosságát, ily módon ugyanis könnyebbé lehet tenni az előzéseket.
Emberünk elmondta, hogy bár a BMW-nek hamarosan minden modellje elérhető lesz hibrid kivitelben, az autósportban nagyon óvatosan kell közelíteni ezen technológia felé, mely nemcsak drága, hanem adott esetben veszélyes is lehet. Szerinte a DTM egyelőre megmarad V8-as sportágnak, ha pedig valaki hangtalanul suhanó versenyautókat szeretne nézni, az inkább a Formula E-t kövesse figyelemmel, melyben egyébként 2018-ban a BMW is fel fog bukkanni.
Arra a kérdésre, hogy miért a technikailag sokkal fejletlenebb WTCC a túraautózás világbajnoksága, és miért nem a DTM, emberünk azt mondta, hogy ehhez a DTM-nek jelentősen ki kellene tolni a határait, és más kontinenseken is meg kellene vetnie a lábát. Ez pedig nem egyszerű feladat.
Az elődjével, Mario Theissennel mind a mai napig jó kapcsolatot ápoló Jens Marquardt elmondta, hogy első autója egy bézs színű VW Polo volt, melynek kalaptartójára akkoriban olyan nehéz hangszórókat tett, hogy az nem bírta a gyűrődést és beszakadt. Ezt követően megerősítette a kalaptartót, és így már bátran bömböltethette kocsijában a Depeche Mode-ot.
A BMW Motorsport igazgatója jelenleg egy X6-ost használ, mert számára ez a SUV racionálisan egy jó választás, de nagyon várja már a 600 lóerős új M5-öst. Timo Glock már vezette, és áradozott róla – mondta mosolyogva Marquardt, aki azt is elárulta, hogy a komoly BMW-s gyökerekkel rendelkező Bergert egyszer szívesen újra beültetné egy DTM autóba. Ez utóbbi azonban nehéz feladat lesz, hiszen az osztráknak a DTM első embereként most már minden csapattól egyenlő távolságot kell tartania.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.