Ilyen az, amikor az autó saját magától elárulja a gazdáját, aki galád módon cserben hagyja áldozatát.
Ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínen nem áll meg, illetve onnan eltávozik, mielőtt meggyőződne arról, hogy valaki megsérült-e, illetve az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e. Ez nem más, mint a Btk. 239 paragrafusa, mely a cserbenhagyás nevezetű közlekedési bűncselekményt definiálja ily módon. A cserbenhagyás az autózás kezdete óta komoly problémát jelent, melyre már 80 évvel ezelőtt is próbáltak megoldást találni.
A 30-as években egy New Jersey-ben tevékenykedő jogász azzal a mellékelt fotón felvázolt ötlettel rukkolt elő, hogy a gázolást okozó jármű automatikusan hagyjon egyértelmű nyomokat maga után. Az elgondolás szerint a gázolás pillanatában kinyílik egy, a lökhárítóba rejtett kis tartály, mely az autó tulajdonosának nevével, illetve a jármű rendszámával ellátott apró fémlapkákat szór szét az uttesten és annak környékén.
Ezek alapján a beazonosítás még cserbenhagyás esetén is egyszerű lett volna, azonban az ötletből végülis nem lett semmi.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.