A Renault közutakra szelídített B-csoportos raliautója elképesztően ritka, főleg jó állapotban. Ez indokolja az esetünkben igen komoly eladási árat.
Az említett 200-as mennyiségből 1985-ben egész pontosan százhuszadikként legyártott autóért nem kevesebb mint 135 ezer dollárt, vagyis mintegy 40 millió forintot fizetett az új gazdája. A magas vételárban nemcsak a ritkaság, hanem a rendkívül megkímélt állapot és a mindössze 45 ezer kilométeres futásteljesítmény is komoly szerepet játszott.
Az alap 1397-ről gyárilag 1432 köbcentiméterre felfúrt soros négyhengeres motoron egy komoly Garrett turbófeltöltő található, melynek köszönhetően egészen elképesztő vezetési élményt biztosít a szuperkönnyű Renault R5 Turbo 2 Evolution. Fontos, hogy a motort ezúttal nem elöl, hanem közvetlenül az első ülések mögött, középre beépítve találjuk.
Az ötsebességes manuális váltós, igen komolyan kiszélesített négykerekű Yokohama gyártmányú hátsó gumijai 285 milliméter szélesek, ezenkívül pedig a nemrég frissen beszerelt Eibach sportrugók és Bilstein sportlengéscsillapítók mellett sem mehetünk el szó nélkül. Az új tulaj ráadásul számos tartalékalkatrészt is kapott a makulátlan utasterű új szerzeménye mellé, amiért csak irigyelni tudjuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.