Évente több mint 2000 autó visznek el a fővárosi hatóság részéről. Van egy lehetőség, amivel megúszható az elszállítás, azt is eláruljuk.
A Vezess.hu kérte ki a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) adatait arról, hogyan alakultak azok az intézkedési számok, amikor elszállítottak autókat.
2016-ban 2177 szabálytalanul álló autót vittek el, míg 2015-ben 1831 kocsit, azt megelőzően 2014-ben 1708 autót.
Az elszállítások leggyakoribb okai, a mozgáskorlátozott helyén parkolás, útkereszteződés közepén parkolás, megállás a zebrán.
Az adatok közül kiemelhető, hogy komoly mértékben, 32 százalékkal 191-re emelkedett tavaly a legdurvább megállások száma, amikor egy-egy magára hagyott autó akadályozza a tömegközlekedést is – írta Vezess.
Az elszállított autókat egy XVI. kerületi telephelyre szállítják, ahol a szállítási költségként kiszámlázott 20 ezer forinton felül napi 1200 forintnyi tárolási díjat kell fizetni, ezt már akkor is, ha 2-3 órával a lopósautó akciója után érkeznek a Rákosi út 43-ba. Ennek nyomán tavaly a FÖRI kasszájába 43,15 millió forintot fizetettek az autósok.
Van egy biztos módszer a „lopós autók" ellen, de nem sokan használják
Mielőtt akcióba lendül az autóelszállító tréler, a közteresek elvileg megpróbálják értesíteni a tulajdonost. Legalábbis azt, akinek van erre a szolgáltatásra előfizetése.
Érdekes lehet még, hogy a magára hagyott autókat, amelyekért nem jelentkezik elszállítás után senki, akár értékesíthetik is hat hónapnál tárolás után. Igaz ezek többségében pár százezer forintos, rossz állapotú autók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.