Ma hivatalosan is bemutatták az új magyar autóbusz, az Ikarus V127 LNG terveit.
Fontos részletek derültek ki egy szerdai konferencián a tervezett új Ikarus modell prototípusáról, amelyekről eddig csak a sajtónyilatkozatokból lehetett értesülni - írta a vezess.hu, amely látványterveket is közölt a buszról.
Az Ikarus V127 LNG terveit Héjj Demeter, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgató-helyettese ismertette. A modellt a már létező dízeles Ikarus V127 alapjaira fejlesztették, de az új jármű több ponton is eltér elődjétől.
A karosszériának megnövelték a merevségét és áttalakították az utasteret is, részben a 375 literes LNG-tartály elhelyezése miatt. Az áttervezett vázszerkezetnek köszönhetően 10 százalékkal nagyobb alacsonypadlós felület áll rendelkezésre a járműben.
A teljes befogadóképességről egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy autóbuszban akár 26-34 ülőhely állhat rendelkezésre a kialakítástól függően.
A 12,5 méter hosszú busz hajtásáról Euro 6-os kibocsátási normákkal rendelkező, amerikai fejlesztésű Cummins ISL-G típusú, 300 lóerős erőforrás gondoskodik, melyhez új, ZF Ecolife automata sebességváltó csatlakozik. A környezetbarát Ikarus várhatóan 500 kilométeres hatótávolsággal fog rendelkezni.
Héjj Demeter szerint a buszgyártáshoz szükséges infrastruktúra létesítése a nyár végéig lezárulhat, a prototípus pedig az év végig megszerezheti a szükséges típusbizonyítványt - tette hozzá a beszámoló.