Tovább folytatja kockázatos üzleti stratégiáját a taxizás forradalmát elindító kaliforniai cég, melyet a tőzsdén még mindig nem jegyeznek. Ennek ellenére tavaly több mint megkétszerezte üzleti forgalmát, mely meghaladta a 20 milliárd dollárt. Ez a hatszorosa a 2014-es üzleti forgalomnak.
A növekedés tehát villámgyors, köszönhetően az Uber agresszív üzleti stratégiájának. Mindenáron olcsóbbak akarnak lenni, mint a taxisok, hogy így piacot nyerjenek. Ez sikerül is, de milyen áron?
Óriási a veszteség még úgy is, hogy bele sem számoljak azt az egymilliárd dollárt, melyet Kínában szenvedtek el. Ott ugyanis nem jött be az agresszív stratégia. A helyi konkurens vásárolta fel az Ubert, miután a hatóságok lehetetlenné tették a működését. A szakértők szerint több mint egymilliárd dollár a veszteség, de ez nem derül ki a tavalyi mérlegből. Az Uber ugyanis nem ortodox módon könyvel, vagyis megnöveli az eredményeket és elhallgatja a veszteségeket, ha teheti. És teheti, mert a cég nincs a tőzsdén, vagyis semmi sem kötelezi arra, hogy „hagyományos” módszereket alkalmazzon a könyvelésében. A veszteség így is igen magas: csaknem három milliárd dollár- írja a párizsi Le Monde.
Minden más céget a padlóra vinne ez, de nem az Ubert, melyet 2010-es alapítása óta Travis Kalanick kaliforniai üzletember vezet. A nem ortodox módon kiszámolt veszteség is meghaladja az alapítás óta a 8 milliárd dollárt az agresszív piacszerző stratégia miatt. Kinek van erre ennyi pénze? Travis Kalanick egy 7 milliárd dolláros alapon üldögél, melyet vállalkozók adtak össze. Köztük van a Google és más kaliforniai informatikai cégek.
Az Uber ezenkívül 2,3 milliárd dolláros hitelkerettel is rendelkezik a bankoknál. Nagy baj tehát nincs, de a cégnél mégsem jó a hangulat: sokan kiléptek és még többen fontolgatják ezt. Ezért is tette közzé az optimista jelentést a tavalyi évről az Uber, hogy megmutassa: a dinamikus fejlődés továbbra is fennmaradt- igaz, hogy rekord veszteség árán.