Autó hvg.hu 2017. március. 13. 14:24

Lóerő után itt a teveerő – nem olyan értelmetlen, mint elsőre tűnik

Azt nem állítanánk, hogy holnaptól minden terepjárós a gépe teveerejével fog dicsekedni, de érdekes kísérletre vállalkoztak az arabok.

A lóerő régóta kifejezője a teljesítménynek, ami soha nem volt nemzetközileg egységes sztenderd, ezért mára hivatalosan kilowattban is meg kell adni egy jármű teljesítményét.

A Nissannál viszont csavartak még egyet ezen a hagyományosan bevált kifejezésen és kitalálták a teveerőt, amely az off-road teljesítmény kifejezésére szolgálhat. Mivel hamar nyilvánvaló volt, hogy homokon az irányíthatóság és az emelkedési ellenállás leküzdése a talaj miatt nagyon nagy szerepet játszik, azt találták ki, vesznek egy olyan egységet, ami évezredek óta megfelelően képes kiszolgálni ezeket a kritériumokat. Ez volt a sivatag hajója: a teve.

"Építettek" egy sztenderdnek kitalált 60 méteres és 9 fokos emelkedésű tesztpályát, majd egy tevét többször végigvezettek rajta és megmérték az állat átlagos teljesítményét. Mindez egy 320 kilós, egységnyi tevével számolva 765 Watt lett. Ez hivatalosan 1 teveerő (dCP - camelpower) mostantól. Ezt követően fogtak egy Nissan Patrolt és lemérték hány teveerős, aminek az eredménye, hogy egy V8-as Patrol 213 tevés. (Vagyis pontosabban 213 dCP.)

Messze még április elseje, úgyhogy ez nem vicc, tényleg azt akarják, hogy ezek az adatok jelenjenek meg az autók mellett hivatalos adatként. Legalábbis az emirátusok mérési hivatalánál elindították a bejegyzési eljárást a teveerőre. Hát azért meglátjuk, de jópofa kísérelt az biztos.

A videó elég hosszú, a lényeget írtuk le:

Hirdetés