Hát, mit ne mondjunk, hamar eljutottunk odáig, ami az önvezető autók legnyilvánvalóbb következménye.
Volt már több olyan videó is a neten, hogy valaki menet közben elszunyókált a Teslájában, de hogy ez mekkora kihívást is jelent az autós cégeknek, arra most a Ford hivatalosan is reagált – írja cikkében az Automotive News.
A dearborni székhelyű cégnek ugyanis most ez jelenti az egyik legnagyobb kihívást. Az emberi tényező elég rosszul tűri, ha nem kell figyelnie és az önvezető rendszer elég megbízhatóan teszi a dolgát. A cég számtalan megoldással próbálkozik, hogy éberen tartsa a tesztelőket: hangok, fények sőt még egy másik embert is beültettek, aki megpróbálja éberen tartani a nem túl sok ingert átélő mérnököt.
A Fordok esetében a projekt alapja, hogy mit kezdjenek az úgynevezett Level 3-as önvezető szinttel, amikor a jármű lényegében mindent magától csinál, de visszaadja az irányítást, ha nem egyértelműek a szituációk. Mindezt úgy kell tennie, hogy a sofőrt ez ne érje váratlanul, legyen elég ideje a kontrollt átvenni. A következő szint volna, hogy már mindenféle emberi interakció nélkül oldja meg a helyzeteket a kocsi. Itt már lehetne akár szunyókálni is. De úgy tűnik, az ember hamarabb kapitulál, minthogy a gép ezt megengedné neki.
A BMW, Mercedes, Audi mind azt ígéri, hogy ezt a bizonyos 3. szintű autonóm vezetést 10 másodperces figyelmeztetéssel adja vissza, ha erre nincs reakció, a jármű lelassul. A Volvónál viszont azt állítják, sokkal több idő kell, hogy a sofőr normálisan tudja átvenni az irányítást. Ők két percet mondanak, ami viszont értelmetlenné teszi ezt az egész Level 3-as szintet. A Ford emiatt is úgy tűnik, átugorná ezt a lépcsőfokot. A Ford és a Volvo is azon az állásponton van, hogy egy sofőr, aki akár hosszú ideje nem nyúlt a kormányhoz, nincs a vezetésre felkészült állapotban, miközben vélhetően éppen egy veszélyes szituációt kellene megoldania.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.