Autó hvg.hu 2017. január. 17. 17:31

Ők a felelősek a világ legnagyobb autóipari botrányáért

A dollármilliárdokat felemészítő légzsákbotrányban több mint 100 millió autó érintett világszerte, köztük több tízezer magyar is.

Még elképzelni sem tudjuk, mi járhat a japán Takata cég vezetőségének a fejében, de az biztos, hogy nem lennénk a helyükben. Az autókba szerelt légzsákokért felelős vállalat számára igazi rémálom volt a 2016-os év, tavaly májusban ugyanis már átlépte a 100 milliós számot azon autóknak a száma, amiket a hibás gyártás miatt vissza kellett hívni. Az autóipar eddigi legnagyobb botrányában – amiben nem mellesleg legalább 40 ezer magyar autó is érintett – gőzerővel keresték a felelősöket, a jelek szerint pedig meg is találták őket.

Az Engadget beszámolója szerint az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma a vezetőség három tagját, Shinichi Tanakát, Hideo Nakajimát és Tsuneo Chikaraishit nevezte meg, mint a légzsákbotrány felelőseit. A vád szerint tudtak arról, hogy a szerkezet veszélyes lehet, a biztonsági jelentéseket azonban meghamisították.

A légzsákokkal az a probléma, hogy a felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát, ami instabillá teszi a vegyületet, és így az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozhat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.