A bajorok Las Vegasban rántották le a leplet az i Inside Future névre keresztelt koncepcióról.
A napokban kezdődött az idei CES, azaz a világ egyik legnagyobb elektronikai show-ja. A Las Vegas-i eseményen több autógyártó is képviselteti magát, szerdán például a Faraday Future mutatta be a Tesla riválisának szánt, 1000+ lóerővel és 600+ km-es hatótávval felszerelt modelljét. Nem sokkal később a BMW is előállt egy koncepcióval, ez azonban nem a meghajtásra, hanem az utastérre koncentrál – számolt be róla az Engadget.
Klaus Frolich, a cég igazgatótanácsának tagja szerint a BMW-nek úgy kell viselkednie, mint egy kezdő cég, és olyan terméket kell szállítania, mint a profik. Bár a szavai elsőre furcsán hangzanak, valójában nagyon is jól érthetők, hiszen a fejlődés csak akkor biztosított, ha mernek hozzá nagyot álmodni – pont úgy, mint bármelyik startup. Hogy pontosan mire gondolt, azt meg is mutatták a bajorok.
A CES-en leleplezett koncepciót a BMW i Inside Future nevet viseli, ami el is árulja, miről van szó: arról, hogy hogyan is képzeli el a jövőben autók utasterét a cég. A beltérhez fát és műanyagot használnának fel, a műszerfalnál pedig olyan kezelőfelületet alakítanának ki, ami egyesítheti az érintőkijelzős kezelés, valamint a gesztusvezérlési rendszer előnyeit, használatakor pedig haptikus visszacsatolást adna (vagyis úgy éreznénk, mintha tényleg megnyomnánk egy gombot, holott az fizikailag nincs is ott). Ez az úgynevezett HoloActive Touch.
A hátsó ülésen utazók egy szélesvásznú kijelzőt hajthatnak maguk elé, hogy utazás közben filmezhessenek, vagy épp televíziót nézzenek.
A koncepció lefurcsább eleme kétségtelenül a beépített könyvespolc, de mivel egyébként is csak egy tanulmányról beszélünk, dizájnelemnek ez sem utolsó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.