Szépen csipegetik lefelé az rekordidőket mostanság az új modellek a Nürburgringen.
Éppen hogy, csak most történt, hogy az új Porsche Panamera Turbo rekordot futott 7 perc 38 másodperces idővel – az elvileg "teljesen utcai autók" közt – a 20 kilométeres pályán. Sokáig nem tartott a királysága, mert jött a napokban az új Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, és ment egy 7 perc 32 másodperces időt.
A jelenlegi rekordot egy automataváltós példány állította fel, amely ezzel hét másodpercet faragott Giulia QV korábbi, manuálváltós próbálkozásán. A ZF-váltóval szerelt automatás változat, a 150 milliszekundumos váltási idejével láthatóan jót tett a rekordidőnek.
Nem volt egy unalmas kör az biztos. Látható, ahogy 230-as tempónál az egyik íven, akkorát dobbant a kocsi, hogy igencsak észnél kell lenni. Még a guminyomás-kijelző figyelmeztetése is kigyullad.
A kocsit az Alfa egyik tesztsofőre vezette, Fabio Francia, aki ahogy látható, igen bevállalós kört ment az 510 lóerős szedánnal. A brutálisan erős géppel komolyan meg kell dolgozni Race-módban a gyakran túlkormányozottsági hajlam miatt. Mindenesetre a pálya hátsó, hosszú egyenesében elért 284 km/h-s csúcssebessége a Giulia QV-nek elég impresszív.
Az új Alfa Giulia Quadrifoglio – amelyet nemrégiben mi is kipróbálhattunk a Slovakiaringen – motorterében egy 2.9 literes V6-os dolgozik, amelyet a Ferrari mérnökei szabtak át a márka V8-as duplaturbósából. Az 510 lóerős és 600 Nm-es nyomatékot kínáló motor, a hátsó kerekeket hajtja, amelyen keresztül 3,7 másodperces 0-100 km/h-s sprintre képes a QV, a végsebessége hivatalosan 307 km/h.