A Volkswagen helyi vezetője szerint nincs értelme több erőfeszítést tenni az észak-amerikai piacon vezető helyük visszaszerzésére.
A Car and Driver oldal szerint a német márka 2017-tel befejezi TDI-motoros személyautóinak forgalmazását az USA-ban. Hinrich J. Woebcken a magazinnak azt mondta, nem erőltetik tovább a dízelt, amelynek, úgy tűnik, mára nincs piaca Amerikában. Ezt arra kérdésre vonatkozóan válaszolta, hogy a jövő évre tervezett autóik mikor kaphatják meg a hatósági engedélyeket az államokban. Hangsúlyozta ő csak a Volkswagen személyautós terveit illetően nyilatkozik, más – például haszonjárművek vonatkozásában – a dízeles vonal továbbra is komoly szerepet játszik a konszern terveiben.
Woebcken áprilisban vette át a VW amerikai szárnyának irányítását, emlékezetes körülmények között, mert elődje Winfried Vahland, aki korábban a Skoda vezetője volt, és dízelbotrány miatt nevezték ki az amerikai vállalat élére, két hónap után távozott.
Ami a konkrét modelleket illeti, jelenleg Amerikában hat modellt forgalmaz a VW gázolajos motorral is, ezek: a Jetta, Golf, Golf Sportwagen, Passat, Beetle és Tuareg. A botrány kirobbanása előtt nem is mentek ezek különösebben rosszul, a Volkswagen helyi eladásainak 20 százalékát ezek a dízelek tették ki.
A dízelbotrány, emlékeztetőül, még 2015 szeptemberében robbant ki, amikor az amerikai környezetvédelmi hatóság megvádolta a VW-t, hogy csalószoftverrel manipulálja dízelautóinak a káros anyagok kibocsátását csökkentő rendszereinek működését.
Idén nyárra megszületett a megállapodás az amerikai illetékesek és a VW menedzsment között részben a vásárlókat érintő kártérítésekről, másfelől a bírságokról, amelyek összege nagyjából 15 milliárd dollárjába kerül majd a VW-csoportnak.