1972 volt az év amikor a német keserűlikőr-cég a Jägermeister beszállt az autósportok szponzorálásába. Az agancsos, narancsos festéssel vált igazán híressé a BMW kompakt versenyautója.
Pebble Beach Concours d’Elegance klasszikusautó-kiállításon a BMW Group bemutatta a BMW 2002 Hommage tanulmánya új változatát a Turbomeister 2002-t. (Az eredeti Jägermeister logót és nevet nem használták ténylegesen a koncepción, mert ilyen matricázás nem volt a 2002-n, hanem csak más, korai 3-as modelleken és a gyártó nem akarta megcsalni a történelmet.)
A BMW 2002 Hommage tanulmányautót a gyártó első ízben idén májusban, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén mutatta be, akkor kék-fehér festéssel. A kis cápaorr, az elképesztően széles kerékívek, mind a klasszikus 02-est idézik a Hommage modellen is. Természetesen itt is csak két fényszórós az autó, amelyektől szeparálva vannak az indexlámpák.
A hetvenes évek elején a BMW 2002 turbo volt az első olyan sorozatgyártású autó, amely ezt a feltöltési technikát alkalmazta.
A 2002 Hommage hajtásláncát még nem tette közzé a gyártó, de kiindulva az M2 erőforrásából, vélhetően ez kevésbé lesz átalakítva, mint a karosszéria. Az ugyanis egy új fejlesztésű soros hathengeres, 3.0 literes, TwinPower Turbo technológiával szerelt benzinmotor, amely 6500-as főtengely-fordulatnál 370 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.