Ferrari-embléma nélkül akár egy korabeli brit típusnak is nézhetnénk az 1949-ben gyártott 166 Inter Coupét, amely az olaszok tizenegyedik közúti használatra szánt példánya.
Aki nyomon követi az autós árverésekről szóló híreket hozzászokhatott, hogy hónapról hónapra felbukkan egy-egy tökéletes állapotú veterán Ferrari, amely aztán dollármilliókért cserél gazdát. Most viszont még a szokásosnál is ritkább példányra tehet szert valaki, ugyanis a veterán Ferrarik értékesítésével foglalkozó brit Talacrest cég eladásra kínálja Nagy-Britannia legidősebb Ferrariját.
A szóban forgó típus egy 1949-es gyártási évű 166 Inter Coupé, amely a 21-es vázszámával a tizenegyedik olyan példány, amit utcai használatra építettek az olaszok. A ritkaságát tovább fokozza, hogy 1947-ben csupán három, 1948-ban öt, az utána való évben pedig csak 21 darab készült belőle, a képeken látható autó ráadásul egyike azon tíz modellnek, amely Stabilimenti Farina karosszériát kapott.
Az értékét szintén megdobja, hogy részletesen visszakövethető, mi történt vele a gyártás óta eltelt 67 évben. Így például az is, hogy 1949 július 27-én vásárolta az első tulaja Milánóban, aki még ugyanabban az évben eladta egy honfitársának. Ezután 1962-ben az Egyesült-Államokba szállították, ahonnan végül Nagy-Britanniába került.
Legutóbb 1991-ben bukkant fel egy aukción, de akkor nem adták meg érte azt a pénzt, amivel elégedett lett volna az akkori tulaja, öt évvel később viszont 64 ezer fontért hajlandó volt megválni tőle. Ezután még számos tulajváltás következett, míg végül 2015 januárjában került a mostani gazdájához, aki nemrég a Talacresthez fordult, hogy segítsenek túladni rajta. Irányárat nem tettek közzé, de az biztos, hogy pár százezer font alatt nem is érdemes felhívni őket.
A 166 Inter Coupé mozgatásáról egyébként egy 60 fokos hengerszögű V12-es erőforrás gondoskodik, amely csupán 2 literes hengerűrtartalomból állít elő a 90 lóerőt. A tömege üresen mindössze 900 kilogramm, az eredeti ötfokozatú manuális váltóval szerelve pedig 150 kilométer/órás végsebességre képes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.