A háromtengelyes Urban eTruck prototípus 335 lóerős teljesítményre képes két elektromotornak köszönhetően, 26 tonna a maximális össztömege, a hatótávja pedig eléri a 200 kilométert.
A nagyvárosok légszennyezettségének csökkentése az elkövetkezendő évek egyik legfontosabb feladata, melyben kiemelt szerepet kapnak az elektromos járművek. Az autóipar, ha lassan is, de elkezdett végre használható elektromos autókat gyártani, a teherautók piacán viszont eddig nem igazán látszott, hogy beindulna a fejlődés. Ebben hozhat most változást a Mercedes-Benz által bemutatott Urban eTruck prototípus, amely a világ első elektromos meghajtású háromtengelyes teherautója.
Az újdonság alapját az Antos teherautó szolgáltatta, melynek dízelmotorját, illetve az összes ehhez kapcsolódó alkatrészét eltávolították, a helyére pedig egy elektromos hajtásláncot terveztek. A három modulból álló, 212 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag a platón kapott helyet, míg a 335 lóerős összteljesítményre képes két darab elektromotor a középső tengely kerekeit hajtja. A maximális össztömege 26 tonna, egy teljes feltöltés után 200 kilométer megtételére képes, az Európa-szerte használt CCS (Combined Charging System) töltőnek köszönhetően pedig két, maximum három óra alatt teljesen feltölthető.
A Mercedes szerint legkorábban 2020-ra készülhetnek el az első sorozatgyártású elektromos teherautók, melyeknek az elterjedése remélhetőleg gyorsabban zajlik majd, mint a személygépkocsik esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.