Egy Diablo már önmagában az egyik legkívánatosabb Lamborghini, de az SV kivitelben, manuális váltóval és egyedi fényezéssel egyenesen az analóg szupersportautó megtestesítője.
A Diablóra sokan úgy tekintenek, mint az utolsó igazi Lamborghinire, hiszen ez az utolsó modelljük az olaszoknak, amelyet még azelőtt terveztek, hogy a Volkswagen Csoport átvette az irányítást felettük. Ez már önmagában elég lenne ahhoz, hogy legendává váljon, de ehhez még hozzáadódik a csodálatos formaterv és a V12-es motor párosa, melynek köszönhetően joggal viseli ’90-es évek kultikus sportautója státuszt. Nem csoda hát, hogy manapság igazi kincsnek számít egy-egy példány birtoklása az összesen legyártott 2884 darabból, főleg akkor, ha valamilyen egyedi szériáról van szó.
Mint például ez az eladásra kínált 1998-as gyártási évű Diablo SV, amely olyannyira ritkának számít, hogy konkrétan ez az egy darab létezik belőle. Ennek oka a különleges fényezésében rejlik, ugyanis a világoskék legfelső réteget citromsárga alapszínre vitték fel, így jött létre ez a spéci árnyalat, ami annyira lenyűgözte az autó első tulajdonosát, hogy megvásárolta a színkód jogait, így az soha nem került fel más autóra.
Hogy az összkép tökéletes legyen gyári küszöbtoldatokat, karbon váltógombot, valamint rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert is rendelt hozzá a jó ízléssel megáldott tulaj, amit végül kéttónusú Alcantara belsővel koronázott meg. Ezek közül minden tökéletesen eredeti és megkímélt állapotban maradt fenn az autón, noha időközben egyszer már gazdát cserélt, de az új tulaja is ugyanúgy vigyázott rá. Ezt bizonyítja a futásteljesítmény is, jelenleg 6941 mérföldnél jár, vagyis alig haladja meg a 11 ezer kilométert, ami az 536 lóerős V12-es motor esetén szinte még bejáratásnak számít.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.