A 2008-as modell az egyik legjobban teljesítő típus a Peugeot palettáján. A sikeres recepthez nem nyúlunk mondás jegyében, csak apróbb változásokat hozott az életciklus közepi frissítés.
Több paraméter szerencsés együttállásának köszönhetően a Peugeot 2008-as a francia gyártó sikerterméke. Jó időben – pont a kisméretű crossoverek felfutásának elején – 2013-ban mutatták be, formailag a jól sikerült friss 208-as dizájnját követte. Mivel a szegmens továbbra is töretlenül bővül, és tavaly Európában már elérte az egymilliós volument, egyszerűen nem szabad nem versenyképes termékkel szerepelni benne.
Magyarországon is megvan ugyan ez a trend, persze mások az arányok és némileg mások a vezető szereplők, de a jellemző attitűd, hogy az ötajtós autókból, ilyen kisméretű SUV-kba ülnek át az emberek, nagyon erősen jelen van.
A piacnak nálunk igazán öt-hat meghatározó szereplője van, élükön a Suzuki Vitarával, mellette a Peugeot 2008, a Renault Captur, az Opel Mokka, a Nissan Juke a meghatározóak. A piac nálunk is 51 százalékos növekedést mutat a Peugeot saját becslése szerint az idei évre. Ráadásul a vevőkör a jobban felszerelt modelleket veszi ezekből a kis SUV-kből, úgyhogy ezeknek az elvárásoknak igyekszik megfelelni a modellfrissített Peugeot 2008-as is.
A legfontosabb paramétereket – kedvező ár-érték arány, jó design, tágas utastér és méretes csomagtér – megtartva a frissített 2008-as férfiasabb megjelenést kapott. A nagyobb hűtőmaszk, amely merőlegesen áll, a nagyobb oroszlán embléma és a 3D-s hűtőrács minta, kifejezetten erős frissítő elemek. A hátsó részt tekintve, a sötétebb lámpabúrák emelhetők ki, amelyekben élesebb kontúrt kaptak így az oroszlánkarom világítótestek. Ugyancsak feltűnhet a megnövelt kerékjárati ív, amely magasabb felszereltségnél, még hangsúlyosabb fekete műanyag betéteket is kap. A kocsi a külső paramétereiben egyébként nem változott természetesen, a csomagtér is maradt 410 liter, amelyben egyetlen gombbal dönthetők teljesen síkba a hátsó ülések, így 1400 literes csomagteret nyerve.
A kabinban is természetesen a kiskormányos, érintőképernyős Peugeot i-Cockpit elrendezés maradt, de javítottak a 7-colos kijelző hardversebességén és a kontrasztján is. Ugyancsak nagyobb érzékenységű kamerák kerültek a tolatást segítő rendszerbe. Ide tartozik, hogy városi vészfék-asszisztens is van már a 2008-asban, amely 30 km/h-ról akár állóra fékezi szükség esetén az autót. Hogy erre mekkora szükség van, azt jól mutatják a kárstatisztikák, amelyek szerint a ráfutásos balesetek 80 százaléka történik ilyen tempó környékén. Ami a szórakozató-elektronikai kiegészítőket illeti, Mirror Screen, Apple Carplay, vagy Mirror Linken keresztül tükrözhetők le az okostelefonok képernyői a kocsi középkonzoli kijelzőjére.
A statisztikák szerint ebben a szegmensben a vásárlók 98 százaléka elsőkerék-hajtású autót vesz, tehát a tényleges összkerék-hajtásnak nem sok piaca van, mégis az összes gyártó igyekszik valamilyen intelligens nyomatékelosztást alkalmazva a terepes autózás képességét is megteremteni. A Peugeot 2008-asban ezt a Grip Controll nevű rendszer hivatott ellátni, amely lényegében az ESP-vezérlésébe avatkozik be, mintegy elektromos differenciálzárat imitálva fékezgeti össze a meghatott első kerekeket szükség szerint. Ehhez rendeltek hozzá öt menetmódot – automatától, a havas üzemig.
A motorválasztékot illetően minden erőforrásáról már elmondható, hogy Euro 6-os, a benzines kínálatban az új háromhengeres, turbós, 1.2 literes PureTech motorok adják választékot, 82 lóerős (118 Nm) belépőszinttel, majd 110 lóerős (205 Nm) változatból rendelhető automata váltós is.
A jelentős dízeles vevőkörnek az 1.6 literes BlueHDi 75 lóerős (230 Nm) a kínálat alapja, ezen kívül a 100 lóerős (254 Nm) és a 120 lovas (300 Nm) modell érhető el. Érdekesség, hogy a 100 lóerős dízel ötfokozatú manuális váltót kap, és automata csak a 110 lóerős benzinesbe rendelhető csak.
A forgalmazó várakozásai szerint a legkelendőbb verzió a modellből az Active felszereltségű 1.2-es PureTech 82 lóerős lesz, amely most 4,08 millió forintról indul. Ebben bőrkormány, klíma, érintőképernyős médialejátszó, Bluetooth, 16-os felnik és ködfényszórók vannak benne alapból. A dízelpaletta szintén Active felszereltséggel 1.6 HDi 100 lóerős változatban 4,9 millió forintba kerül alapáron.